REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
12 sierpnia 2022 08:51 Portal gospodarka i ludzie Opracował: JM

Kolejne hybrydowe autobusy w Rybniku

Autobus (zdjęcie ilustracyjne)
fot: Maciej Dorosiński

W oczekiwaniu na podpisanie umowy na dofinansowanie autobusów wodorowych, spółka Komunikacja Miejska Rybnik ogłosiła przetarg na dostawę 11 autobusów hybrydowych o długości 12 metrów - poinformowali komunikacie przedstawiciele rybnickiego samorządu.

Rodzaj napędu jaki będzie zainstalowany to tzw. pełna hybryda, czyli połączenie napędu spalinowego z elektrycznym, umożliwiającym przejechanie kilkuset metrów wyłącznie na silniku elektrycznym, czyli zeroemisyjnie.

- Oznacza to tyle, że np. ruszając z przystanku autobus nie będzie emitował szkodliwych substancji, a więc pasażerowie będą komfortowo oczekiwali na przystankach - wyjaśnia Łukasz Kosobucki, prezes spółki Komunikacja Miejska Rybnik. -  Da to również oszczędność paliwa na poziomie 15-20 procent. Doświadczenie zdobyte podczas obsługi linii autobusami elektrycznymi, które kursują po Rybniku od tego roku potwierdziło, że nowe, nieznane dotąd rozwiązania w zakresie układu wnętrza pojazdu doskonale się w Rybniku sprawdzają – zapewnia prezes.

Miasto dokonało jednak kilku modyfikacji – np. dając sobie możliwość większej elastyczności w wyglądzie wnętrza oraz w pojazdach trzydrzwiowych zamówione zostały trzecie drzwi również otwierane na zewnątrz (w „elektrykach” tylko środkowe są w ten sposób otwierane).

Autobusy wyposażone będą w klimatyzację, białe czytelne tablice informacyjne, defibrylatory AED, alkomaty oraz pełne kabiny kierowców. Planowane jest również, by wszystkie kasowniki umożliwiały płatność kartą bankomatową. Jako ciekawostkę warto dodać, że dwa pojazdy będą wyposażane w standardzie pojazdów lokalnych, tj. wyższe, miękkie siedzenia z pasami, półki bagażowe oraz dwoje drzwi.

Zamawiane autobusy oczywiście będą dostosowane do linii miejskich, a gdy zapotrzebowanie na pojazdy będzie mniejsze, będzie można wynająć takie pojazdy np. na wycieczkę szkolną.

- Chcielibyśmy, aby pojazdy wyjechały na początku przyszłego roku, jednak patrząc na sytuację gospodarczą, która panuje od lutego, dostawy mogą się opóźnić – zaznacza prezes Kosobucki.

Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 23 sierpnia br.

Przypomnijmy - Rybnik otrzymał 45,5 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zakup 20 autobusów wodorowych. Zgodnie z planem, pierwsze autobusy wodorowe powinny wyjechać na ulice Rybnika w II kwartale przyszłego roku.

Warto dodać, że nieco wcześniej, bo już w I kwartale 2023 roku przy ul. Budowlanych 6 powstanie ogólnodostępna stacja do tankowania wodoru samochodów osobowych i autobusów. Autobusy wodorowe nie emitują żadnych zanieczyszczeń, a jedynym produktem ubocznym reakcji jest czysta para.

Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach konkursu „Zielony Transport Publiczny”, Miasto Rybnik zakupi 20 autobusów napędzanych wodorem.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UFHVQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Co z „czternastką” w węglowej spółce? Zarząd przedstawił propozycję
11 lutego 2025
34.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]