Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
20 lipca 2022 Prezentacja

Dlaczego auta na wodór są przyszłością?

Samochody wodorowe nie emitują do atmosfery żadnych spalin z racji tego, iż napędzane są energią elektryczną, która pozyskiwana jest z wodoru, a wytwarzana przez ogniwa paliwowe umiejscowione w samochodzie
fot: Pixabay.com

Samochody napędzane benzyną, olejem napędowym, gazem, energią elektryczną czy wodorem? Wielu użytkowników i właścicieli samochodów nieustannie zadaje sobie pytanie co do tego, który z tych rodzajów samochodów jest najlepszy. Coraz większa część z nich twierdzi, iż przyszłością są auta na wodór, a w poniższym artykule przedstawione zostaną argumenty potwierdzające słuszność tej tezy.

Podstawowe informacje o samochodach na wodór

Samochody wodorowe – z języka angielskiego definiowane jako Fuel Cell Vehicle, czyli FCV – to samochody nie emitujące do atmosfery żadnych spalin z racji tego, iż napędzane są energią elektryczną, która pozyskiwana jest z wodoru, a wytwarzana przez ogniwa paliwowe umiejscowione w samochodzie. Budowa ogniw paliwowych (z elektrody dodatniej i ujemnej oraz membrany polimerowej) pozwala na sprawne i bezproblemowe przekazywanie wodoru. Do wytwarzania energii potrzebny jest w autach na wodór katalizator, gdyż to właśnie w nim zachodzi chemiczny proces przemiany wodoru połączonego z tlenem.

Można rzec, iż samochody wodorowe to pojazdy elektryczne, które samodzielnie wytwarzają prąd z wodoru, który stanowi ich siłę napędową. W wyniku spalania wodoru powstaje pewien produkt uboczny, a jest nim woda destylowana, czyli substancja nie wykazująca negatywnych, szkodliwych właściwości dla środowiska, a która na co dzień użytkowana jest w wielu domach i zakładach.

Zalety aut na wodór

Auta na wodór (podobnie jak auta elektryczne) cieszą się ogromną popularnością wśród miliardów użytkowników na całym świecie. Jaki jest powód tej popularności? Przede wszystkim samochody napędzane wodorem wykazują zerową emisyjność. Oznacza to, iż są to przejazdy niezwykle przyjazne środowisku, nie emitują szkodliwych gazów mających negatywny wpływ na zdrowie i życie ludzkie, a także na zdrowie i życie zwierząt czy też roślin. Co się z tym wiąże, właściciele aut na wodór mogą cieszyć się przywilejami, jakich odmawia się właścicielom lub użytkownikom samochodów.

Wśród przywilejów tych należy zaliczyć przede wszystkim możliwość bezpłatnego wjazdu do stref zielonych, które tworzone są w coraz większej liczbie miast. Jednocześnie posiadanie tego typu samochodu pomaga – zwłaszcza firmom – w kreowaniu wizerunku podmiotu podejmującego pozytywne działania mające na celu ochronę środowiska, co często sprzyja budowaniu wizerunku i wspiera działania marketingowe.

Dodatkowymi zaletami aut na wodór jest ich zasięg (na jednym tankowaniu mogą przejechać nawet 500 kilometrów), krótki okres tankowania (porównywalny z tankowaniem samochodów spalinowych), niewielki ciężar, bezpieczeństwo eksploatacji. Wszystkie te czynniki sprawiają, iż auta na wodór są rodzajem samochodów coraz bardziej popularnym w wielu państwach, w tym także i w Polsce.

Należy jednak zaznaczyć, iż cena ich zakupu jest wyższa aniżeli samochodów napędzanych w inny sposób, dlatego też wiele osób wstrzymuje się z decyzją o ich zakupie. Pewien problem stanowi także mała liczba stacji paliw oferujących tankowanie wodorem, jednak ta kwestia jest systematycznie rozwiązywana, gdyż na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów oferujących tankowanie wodorem.

Jeżeli szukasz firmy, która zajmuje się budowaniem stacji ładowania aut wodorem, to sprawdź ofertę dostępną na stronie https://www.tsg-solutions.com/pl/budowa-stacji-paliw/

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (2) pokaż wszystkie
  • kamil 22 lipca 2022 17:25:40
    Profile Avatar

    Racja, tym bardziej, że samochód na wodór się sprawdza, mirai jest już dość długo na rynku, żeby ocenić ze jest to bardzo sensowne rozwiazanie. I najważniejsze z poziomu użytkownika nie czeka się na naładowanie

  • asa 21 lipca 2022 11:27:45
    Profile Avatar

    Bo elektryki to bzdura głupota i wymysł szaleńców eko

  • YVICH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kopalnia szykuje plan naprawczy. Uda się uratować sprzęt i wznowić wydobycie?
28 września 2022
20265 odsłon
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu