Ile statków z węglem płynie obecnie do Polski? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, zwłaszcza, jeśli opala tym surowcem swój dom. Sprawdził to portalmorski.pl.
Według stanu wiedzy z niedzieli, 17 lipca, spodziewanych jest w portach polskich przybycie 12 statków z węglem z różnych stron świata. Część z nich już oczekuje na wejście i rozładunek.
- W tym miesiącu rozładowywano dotychczas lub znajdują się w drodze i są oczekiwane w portach polskich statki z węglem pochodzącym z następujących krajów: Australi, Indonezji, RPA, Mozambiku, USA, Kanady, Kolumbii i z Holandii - czytamy na portalmorski.pl.
Portal prezentuje listę statków przywożących węgiel (wszystkie rodzaje, nie tylko energetyczny), które zawijały do polskich portów od początku lipca oraz, oddzielnie, zestawienie statków z węglem obecnie znajdujących się w drodze do Polski. Zaznacza też, że niektóre partie ładunków mogą być przeznaczone dla odbiorców np. na Słowacji czy w Czechach.
W lipcu według portalmorski.pl do polskich portów zawinęły statki z węglem: Bright Falcon (nośność 63 487 t) z Tanjung Sabau w Indonezji, Cape Magnolia (nośność 181 461 t) z Hay Point Coal Terminal z Australii przez Rotterdam EMO Terminal w Holandii, Capricorn Sigma (nośność 181 305 t) z Abbot Point wAustralii, przez Gijon w Hiszpanii i Dunkierkę we Francji, Ultra Bosque (nośność 40 261 t) z Amsterdam Rietlanden Terminal Afrikahaven w Holandii, SSI Surprise (nośność 81 631 t) zRichards Bay Coal Terminal w RPA, przez EBS Rotterdam w Holandii, Omaha (nośność 177 805 t) z Newcastle w Australii.
W chwili obecnej w drodze do Polski lub na redach w oczekiwaniu na wejście do polskich portów są następujące statki z ładunkiem węgla: GCL Leader (nośność 81 946 t) z Hay Point (Australia), Peter Oldendorff (nośność 114 840 t) z Muara Berau (Indonezja), Robert Oldendorff (nośność 118 590 t) z Vancouver (Kanada), Amis Ace (nośność 60 830 t) z Richards Bay Coal Terminal (RPA), Medi Zuoz (nośność 60 501 t) z Port of South Louisiana, Orient Cavalier (nosność 114 751 t) zGladstone (Australia), Joker (nośność 57 982 t) z Barranquilla - Compas Terminal (Kolumbia), Jal Kalp (nośność 81 978 t) zNacala a Velha Coal Terminal (Mozambik), Newport Eagle (nośność 57 970 t) z Hampton Roads (USA).
To też Medi Kazahaya (nośność 81 774 t) z Richards Bay Coal Terminal (RPA), Oceanmaster (nośność 56 716) z Hampton Roads (USA), Egret Bulker (nośność 57 809 t) zRichards Bay Coal Terminal (RPA).
Portalmorski.pl zapowiada aktualizację danych o statkach z węglem płynących do Polski.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Należy rozróżnić czy statki te przywożą węgiel koksujacy, czy też taki , ktory można stosować w paleniska domowych. Węglem koksujacym nie popalimy w piecach