REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
4 czerwca 2022 08:00 Trybuna Górnicza autor: Jacek Madeja 2.1 tys. odsłon

Związkowcy postulują wprowadzenie instrumentów zwiększających możliwość zakupu surowca przez mieszkańców regionu i byłych pracowników kopalń

Jak poinformowali przedstawiciele PGG, obecnie sklep internetowy sprzedaje 60 proc. dziennej produkcji i jest to 34 razy więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego
fot: PGG

 Kwestia dostępności i sposobów sprzedaży węgla było tematem zwołanego na czwartek, 2 czerwca, spotkania związkowców i przedstawicieli zarządu Polskiej Grupy Górniczej. Jak wcześniej sygnalizowali przedstawiciele Solidarności, problemy z zakupem węgla mają mieszkańcy województwa śląskiego, a w szczególności byli pracownicy kopalń wchodzących w skład Polskiej Grupy Górniczej. 

Pismo strony społecznej
„Sytuacja na rynku węgli opałowych po dniu 24 lutego uległa dramatycznej zmianie, popyt na węgiel przewyższył produkcję PGG. Wobec powyższego PGG zwiększyła podaż i dostępność węgli opałowych w sklepie internetowym, celem zapewniania gospodarstwom domowym możliwości zakupu węgla w cenach kopalni. Obecnie sprzedajemy 60 proc. dziennej produkcji w sklepie internetowym i jest to 34 razy więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Pracujemy nad stałym rozwojem tego kanału sprzedaży, celem zwiększenia jego efektywności do 100 proc. dziennej produkcji. Jednocześnie pracujemy nad rozwiązaniem umożliwiającym dostęp do naszych produktów w cenie kopalń dla naszych stałych klientów, tak jak w Państwa piśmie, ze szczególnym uwzględnieniem emerytów górniczych i pracowników” – czytamy w liście podpisanym przez prezesa PGG Tomasza Rogalę oraz wiceprezesa ds. pracowniczych Jerzego Janczewskiego, które zostało przesłane do Bogusława Hutka, przewodniczącego Zakładowej Organizacji Koordynacyjnej NSZZ Solidarność w Polskiej Grupie Górniczej. W piśmie zarząd zaprosił również związkowców z Solidarności na spotkanie 2 czerwca.

To odpowiedź na wcześniejsze pismo przedstawicieli NSZZ Solidarność skierowane do prezesa PGG, w którym wskazywali na problemy z zakupem węgla, które mają mieszkańcy województwa śląskiego, a w szczególności byli pracownicy kopalń wchodzących w skład Polskiej Grupy Górniczej. W piśmie domagają się „wprowadzenia w kanałach bezpośredniej sprzedaży węgla w PGG instrumentów zwiększających dostępność surowca dla mieszkańców województwa śląskiego ze szczególnym uwzględnieniem byłych pracowników kopalń”.

Kwestia coraz większych problemów z dostępnością węgla była też powodem protestu w siedzibie PGG związkowców z Sierpnia 80. Domagali się oni uporządkowania handlu węglem dla indywidualnych odbiorców i wyeliminowania pośredników, którzy narzucają wysokie marże.

Największa węglowa spółka już zapowiedziała zmiany w systemie sprzedaży. „Cała dobowa produkcja węgla opałowego PGG dla gospodarstw domowych jest obecnie kierowana do sprzedaży w dostępnych kanałach dystrybucji, czyli za pośrednictwem sklepu PGG, bezpośrednio na kopalniach i za pośrednictwem autoryzowanych składów zlokalizowanych w Polsce” – poinformowała spółka w czwartek, 26 maja.

Jak poinformowali przedstawiciele PGG, obecnie sklep internetowy sprzedaje 60 proc. dziennej produkcji i jest to 34 razy więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Od początku roku sklep obsłużył ponad 60 tys. klientów, do których skierowane zostało ponad 232 tys. t węgla. Każdego dnia sklep sprzedaje ok. 6 tys. t węgla opałowego w cenach producenta. 

Wielokrotnie więcej
„Sklep działa poprawnie, wykonując każdego dnia ponad 1,5 tys. transakcji. Niemniej jednak chętnych na zakup jest obecnie wielokrotnie więcej niż dostępnego węgla opałowego dla gospodarstw domowych. Spółka zapewnia, że tym kanałem dystrybucji będzie prowadzić ciągłą sprzedaż węgla” – czytamy w komunikacie PGG.

Jak zaznaczyli przedstawiciele spółki, PGG pracuje nad stałym rozwojem kanału internetowej sprzedaży w celu zwiększenia jego efektywności do 100 proc. dziennej produkcji.

PGG poinformowała także, że w segmencie dostaw dla sektora ciepłowniczego, ogrodniczego i rolno-spożywczego w pierwszej kolejności obsługuje kontrahentów, z którymi wiążą ją umowy sprzedaży zawarte już w poprzednich latach. 

Charakter wieloletni
Jak wskazali przedstawiciele spółki, współpraca ta ma charakter wieloletni i PGG musi rzetelnie wywiązywać się ze swoich zobowiązań handlowych. Natomiast w ramach pozostałego dostępnego węgla, spółka organizuje osobne postępowania sprzedażowe dla odbiorców, którzy wyrażają chęć zakupów węgla bezpośrednio w PGG.

„Dbając o zachowanie najwyższych standardów transparentności oraz zasad konkurencji, sprzedaż w ramach oferty dodatkowej odbywa się w trybie przetargowym. Taka forma sprzedaży stosowana jest przez PGG S.A. od kilku lat, a w 2022 roku spółka zorganizowała już ponad 1220 sesji sprzedażowych na łączny wolumen węgla ponad 300 tys. t” – napisano w komunikacie spółki.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • MZQEO
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Związkowcy wystąpili do dyrektora o nagrodę pieniężną dla górników
9 stycznia 2025
31.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]