1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 lutego 2022 15:46

Przygotuj swój e-sklep do noworocznych i sezonowych wyprzedaży

fot: Pixabay.com

Noworoczne obniżki i wyprzedaże sezonowe zachęcają klientów do zakupów. W tym czasie w wielu sektorach wzrasta sprzedaż, a sklepy liczą na dodatkowe, spore zyski. Jak odpowiednio przygotować stronę sprzedażową, aby proces zakupowy był jak najbardziej płynny? Pozytywne doświadczenie z wyborem produktu, obsługą koszyka i transakcją płatniczą przekłada się na większe zainteresowanie i zaangażowanie ze strony konsumenta.

Niezawodna strona internetowa

Atrakcyjne oferty przyciągają na strony sklepów dodatkowy ruch. Optymalizacja strony www jest zatem niezbędnym krokiem, aby serwer wytrzymał oblężenie. Współpraca z działem IT w dniach wyprzedaży jest szczególnie istotna. Warto rozważyć na ten czas zwiększenie mocy serwera. Trzeba mieć na uwadze, że wolno ładująca się strona czy jakikolwiek błąd mogą uprzykrzyć proces zakupów i skutecznie zniechęcić do ich kontynuacji. 

Część aspektów technicznych można sprawdzić samodzielnie. Służą do tego darmowe programy do przeprowadzania testów szybkości strony. Wśród nich można wymienić: Pingdom, Google Page Speed Insight, GTMetrix czy KeyCDN. Wynik testu wskaże błędy i zalecenia co do działania strony. Optymalizacja poprawia wrażenia użytkownika. Czas ładowania nie powinien przekraczać 1 czy 2 sekund.

Odpowiednie opisy produktów

Szybkość działania witryny ma duży wpływ na SEO, czyli na ranking w wynikach wyszukiwania. Im strona jest bardziej widoczna w wyszukiwarce, tym jest chętniej odwiedzana. Na widoczność  strony w przeglądarce duży wpływ mają też słowa kluczowe, czyli frazy, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Przed wyprzedażą szczególnie warto przygotować i zoptymalizować opisy tych produktów, które znajdą się w ofercie wyprzedażowej. 

Jak wybrać słowa kluczowe do opisu? Można skorzystać z darmowych urządzeń: Keyword Planner w Google Ads, Team Explorer, Ubersuggest, Keyword Tool czy Answer the Public. Wybrane frazy powinny też znaleźć się w meta title i meta description strony. Podejdź do każdego opisu z dużą dbałością. Użytkownik, który nie znajdzie potrzebnych mu informacji, wyłączy okno. Dodaj galerię produktu, a deskrypcje wzbogać o wszelkie istotne szczegóły.

Sklep dostosowany do urządzeń mobilnych

Urządzenia mobilne towarzyszą nam na każdym kroku. Konsumenci używają ich do przeglądania oferty, researchu, porównywania oraz kupowania. W 2021 roku aż 76% internautów wykorzystywało smartfon do zakupów online. Strona zakupowa i koszyk muszą być zatem dostosowane do poziomu mobile. Brak dopasowania może skutkować niskim współczynnikiem konwersji. Warto pamiętać o tym już podczas projektowania sklepu. Coraz większą popularność zyskuje podejście Mobile First. Oznacza to, że strona mobilna powinna być punktem wyjściowym, a dopiero od niej można wyjść do tworzenia głównej strony www. 

Wyróżniona promocja

Osoba odwiedzająca sklep musi wiedzieć, że dzieje się coś wyjątkowego. Informacja o obniżce i niższych cenach produktów musi znaleźć się w widocznym miejscu strony. Warto też od razu na stronie głównej przedstawić kilka propozycji w atrakcyjnych cenach. Najlepiej wybrać te towary, które cieszą się dużym powodzeniem i które są często poszukiwane. Ważny jest także wybór kanałów pozostałych promocji - od social mediów po newslettery. 

Pod specjalną okazję warto stworzyć dedykowany landing page. Dzięki temu zbierzesz wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu, a warunki promocji będą bardziej czytelne i zachęcające. Pamiętaj, że zasady wyprzedaży i plan marketingowy dobrze jest przygotować z wyprzedzeniem. W tym planie warto ująć np., które produkty zostaną obniżone (towary lubiane, ale też te, które powoli wychodzą z mody). Różnorodne i atrakcyjne promocje mogą skusić konsumenta do zakupu większej ilości rzeczy, niż planował. 

Wygodne formy płatności dla każdego

Klient potrzebuje mieć pełen wybór form płatności. Brak preferowanej metody opłaty może być przyczyną porzucenia koszyka. Sklep powinien wdrożyć taki system, który będzie przyjmował i obsługiwał różne formy płatności, w tym:

Taką usługę w formie bramki płatności oferuje PayU - lider systemów płatniczych w Polsce. Konsumenci szczególnie doceniają dostawcę za bezpieczeństwo oraz elastyczność i łatwość obsługi. Transakcje są błyskawiczne - zarówno dla sklepu, jak i klienta. Wśród zalet warto też podkreślić łatwość integracji ze sklepem. Wdrożenie systemu leży po stronie dostawcy, zatem właściciel strony nie musi się o nic martwić. PayU obsługuje też zagraniczne rynki i płatności walutowe.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Trzy ściany w ruchu, kolejne trzy w przygotowaniu
28 kwietnia 2025
13.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]