W ramach budowy połączenia kolejowego do portu lotniczego Katowice Airport, PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają budowę wiaduktu kolejowego. Nowy obiekt powstanie w Pyrzowicach nad DW 913 i zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.
Jak zwracają uwagę przedstawiciele PKP PLK, ważnym elementem inwestycji jest stacja Pyrzowice Lotnisko w sąsiedztwie portu lotniczego Katowice Airport. Obecnie budowane są perony. Gotowa jest już część przejścia podziemnego, którym podróżni bezpiecznie dojdą do pociągów.
Na przygotowywanej trasie, najbardziej zaawansowane prace są na odcinku Pyrzowice Lotnisko – Siewierz. Układany jest tor. Nowe perony widać na stacji Siewierz oraz przystanku Mierzęcice. Powstaje lokalne centrum sterowania w Siewierzu, z którego dyżurni będą kierowali ruchem na całej linii.
Budowane są bezkolizyjne skrzyżowania kolejowo-drogowe. Prace obejmują przyczółki wiaduktów kolejowych nad autostradą A1 i w Miasteczku Śląskim nad DW 908. Zakończyły się roboty na łącznicy oraz na moście kolejowym w Zawierciu. Na stacji Zawiercie rozpoczęły się prace przy nowym peronie nr 3. Obiekt będzie połączony z wykorzystywanym obecnie przejściem podziemnym, łączącym obie strony miasta. Prowadzone są prace przy wymianie podtorza i odbudowie torów.
Ze względu na zakres prac, od 19 stycznia zmienia się organizacja ruchu. Do lotniska będzie można dojechać ul. Piłsudskiego, a następnie drogą tymczasową - przedłużenie ul. Zagrodowej. Fragment DW 913 do portu lotniczego zostanie czasowo zamknięty.
Budowa wiaduktu przewidziana jest do września 2023 r. W tym czasie Zarząd Dróg Wojewódzkich wybuduje na zamkniętym odcinku nową drogę.
Po zakończeniu całej inwestycji przewidywany czas jazdy z Zawiercia do lotniska to 23 min, a z Tarnowskich Gór niecałe 20 min. Podróżnym z Katowic i z Częstochowy przejazd zajmie około 1h.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.