REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 grudnia 2021 09:13 Prezentacja

Strategia cenowa - klucz w e-commerce

W zależności od sytuacji rynkowej wyróżnia się wiele strategii cenowych. Najbardziej popularną jest bez wątpienia strategia obniżania ceny
fot: https://unsplash.com/photos/744oGeqpxPQ

Nie ma wątpliwości, iż w sprzedaży kluczowe znaczenie ma strategia cenowa, która tak naprawdę ma wpływ na sukces lub na porażkę danego przedsięwzięcia. Dzięki takiemu właśnie działaniu klient może sprawdzić ceny w różnych sklepach, porównać je, a następnie zakupić to, co okaże się być najbardziej opłacalne i korzystne. W zależności od sytuacji, jaka panuje na rynku, istnieje wiele strategii cenowych i te właśnie wykorzystywane są w określonych formach sprzedaży.

Rodzaje strategii cenowych

W zależności od sytuacji rynkowej wyróżnia się wiele strategii i tak najbardziej popularną jest bez wątpienia strategia obniżania ceny. Takie działanie sprawdza się w przypadku niskiej dostępności produktów, jak również i dla towarów ekskluzywnych. Najpierw cena jest wysoka, a następnie ona spada. Kolejną strategią jest cena zależna od konkurencji, a także strategia niskich cen. Ta pierwsza dotyczy takich samych produktów, sprzedawanych przez różnych sprzedawców i tak w takim przypadku sprawdza się ustalenie cen w sposób konkurencyjny. Ta druga z kolei oferuje produkty w cenach z minimalną marżą lub bez możliwości zarobku sprzedawcy, po to tylko, aby zdobyć udział w rynku. Co jeszcze? Niewątpliwie niezwykle popularną strategią cenową, którą wykorzystuje wiele sklepów, jest tak zwane podejście psychologiczne. Na czym ono polega? Jak sama nazwa mówi, na psychologicznym działaniu na klienta, a więc mamy tutaj liczne gratisy, sprzedaż produktów w grupach, przekreślenie cen jako formę obniżki, a także kończenie cen za kwotę .99 zł. 

Strategia cenowa uzależniona od sklepu i produktu sprzedażowego

Tak naprawdę nie ma jednego rozwiązania, które pozwoliłoby być skutecznym w kwestii sprzedaży. Taka strategia cenowa to nieustanny proces, który się zmienia, przeobraża i wymaga ciągłych zmian, aby mógł on przynieść pożądany efekt. Nie zawsze pierwsza strategia okazuje się być odpowiednią, stąd też często wszystko to działa na zasadzie prób i błędów, a ponadto ciągłego dostosowywania się do otoczenia rynkowego i do potrzeb odbiorców.  

W sprzedaży strategia cenowa (https://brandly360.com/pl/strategia-cenowa/) stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu przez sprzedawców, a jednocześnie i zyskania zadowolenia wśród kupujących. Odpowiednio ustalając konkretne działania, te mogą przynieść efekt i pozwolić w pełni uzyskać to, co najlepsze i efektywne. Dzięki tak dużej możliwości wyboru odpowiednich strategii każdy sprzedawca ma możliwość postawienia dla swojego biznesu na jak najlepsze z możliwych opcje. Grunt to działać i szukać tych istotnych elementów skutecznej sprzedaży.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ETFJJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Prace nad nowym systemem wynagrodzeń w spółkach węglowych
20 stycznia 2025
25 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]