REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
2 grudnia 2021 14:27 Polska Agencja Prasowa 1.8 tys. odsłon

Nie ma dekarbonizacji bez digitalizacji. Raport PKN Orlen

Daniel Obajtek podkreślił, że do 2030 r. Grupa Orlen przeznaczy 140 mld zł na inwestycje związane z transformacją koncernu w kierunku grupy multienergetycznej
fot: Orlen

Transformacja cyfrowa i zrównoważony rozwój biznesu to dwa najważniejsze priorytety na najbliższe trzy lata - wynika z globalnego badania wśród kadry kierowniczej, którego wyniki zamieszczono w opublikowanym w czwartek raporcie PKN Orlen, dotyczącym dekarbonizacji i digitalizacji.

PKN Orlen podał w raporcie: Nie ma dekarbonizacji bez digitalizacji. Zrównoważony Rozwój potrzebuje technologii cyfrowych opublikowano również badanie przeprowadzone we współpracy z Accenture wśród menadżerów wysokiego szczebla - w badaniu tym wzięło udział ponad 4 tys. przedstawicieli kadry zarządzającej na świecie, w tym w Polsce. Jego wyniki, jak podał koncern, potwierdzają, że zarządzający firmami sięgają po digitalizację, aby realizować strategie zrównoważonego biznesu.

Według PKN Orlen, raport ten w kompleksowy sposób wskazuje, co łączy oba trendy i jakie rozwiązania, w tym z zakresu digitalizacji, wspierają zmniejszanie śladu węglowego.

Koncern zaznaczył, że celem raportu jest zapewnienie nowej, wspólnej perspektywy postrzegania dwóch kluczowych, wzajemnie napędzających się trendów obecnego świata: zrównoważonego rozwoju i digitalizacji. Jak wyjaśniono, autorzy dokumentu skupili się na wpływie narzędzi cyfrowych na transformację przemysłu, który będzie bardziej zrównoważony środowiskowo, wytwarzając mniejszy ślad węglowy.

Ten trend będzie przybierał na sile, ponieważ inwestorzy przychylnie patrzą na spółki, które podnoszą efektywność i wspierają ideę zrównoważonego rozwoju na bazie cyfrowej transformacji - ocenił PKN Orlen, powołując się na raport. Zauważył jednocześnie, że już obecnie dwie trzecie firm deklaruje, iż ma gotowe plany działań na rzecz zrównoważonego rozwoju całej organizacji, a 30 proc. przygotowało je dla poszczególnych obszarów biznesowych.

Według koncernu, z badania wynika, że transformacja cyfrowa i zrównoważony rozwój biznesu to dwa najważniejsze priorytety strategiczne dla kadry kierowniczej na najbliższe trzy lata.

- Podążamy za zmianą, wkraczając na drogę transformacji energetycznej. Ta zmiana jest nieuchronna i nie ma już od niej odwrotu. Wymaga ona od nas pewnego wysiłku oraz zmiany sposobu naszego myślenia. Dlatego przede wszystkim stawiamy na rozwój i wdrażanie nowych technologii cyfrowych - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie koncernu.

Obajtek podkreślił, że do 2030 r. Grupa Orlen przeznaczy 140 mld zł na inwestycje związane z transformacją koncernu w kierunku grupy multienergetycznej, opartej o energetykę odnawialną i gazową, efektywną, niskoemisyjną produkcję rafineryjno-petrochemiczną, własne wydobycie węglowodorów oraz zintegrowaną ofertę dla klientów indywidualnych. - Jestem przekonany, że to właściwy kierunek, który pozwoli nam osiągnąć długofalowy cel Grupy Orlen, akim jest całkowita neutralność emisyjna w 2050 r. - stwierdził prezes PKN Orlen.

Patrycja Klarecka, odpowiedzialna w zarządzie PKN Orlen za sprzedaż detaliczną, zwróciła uwagę, że już obecnie dzięki narzędziom cyfrowym usprawniany jest tam np. przebieg procesów produkcyjnych przy minimalizowaniu zużycia surowców i energii, co w konsekwencji obniża emisyjność. Digitalizacja pozwala więc na pogodzenie celów biznesowych i środowiskowych, które są dla nas bardzo ważne - zaznaczyła. Jak dodała, digitalizacja umożliwia też dotarcie do klientów wieloma kanałami, dzięki czemu możliwa jest bardziej kompleksowa oferta oraz lepsza obsługa.

PKN Orlen wyjaśnił, iż w raporcie Nie ma dekarbonizacji bez digitalizacji. Zrównoważony Rozwój potrzebuje technologii cyfrowych przedstawiono m.in. przykłady rozwiązań wdrażanych przez koncern, a także przez inne globalne podmioty, które - jak oceniono w informacji - zmieniając modele biznesowe i stosując technologie, takie jak np. sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa, zaawansowane systemy analityczne czy cyfrowe bliźniaki, z sukcesem przestawiają się na ścieżki dekarbonizacji.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TQFHB
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kolejna śląska kopalnia zapowiada koniec wydobycia
16 lipca 2024
72.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]