PKP Intercity odebrało ostatnie z 60 zamówionych wagonów typu 111A-30 COMBO, które zostały zmodernizowane przez Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki - poinformował przewoźnik w piątkowym komunikacie.
Tym samym warte 310 mln zł brutto wagony są włączane do pociągów jeżdżących między innymi do Szczecina, Wrocławia, Krakowa, Przemyśla czy Suwałk.
Tabor COMBO są pierwszymi takimi pojazdami w Polsce, to wielofunkcyjne wagony o podwyższonym standardzie, w których zadbano o odpowiednie wyciszenie wnętrza, wymieniono wózki jezdne na nowe, wydzielono przedziały rodzinne, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku.
W pojeździe znalazła się też część bezprzedziałowa i przestrzeń, w której można bezpiecznie przewieźć rowery.
- Zakończenie dostaw wagonów COMBO dla PKP Intercity to kolejny krok w wielkiej modernizacji polskiej kolei. Inwestycja ta jest dowodem na to, że narodowy przewoźnik nie zwalnia tempa w podnoszeniu komfortu i standardu podróżowania. Wprowadzane udogodnienia ucieszą wielu podróżnych, w tym osoby z niepełnosprawnościami, dla których podróżowanie po Polsce dzięki takim inwestycjom staje się o wiele łatwiejsze - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
Wagony COMBO jeżdżące w składach PKP Intercity uzyskały - jako pierwsze w Polsce - prestiżowy certyfikat Transport bez barier, przyznany przez Fundację Integracja.
W ramach kontynuacji strategii taborowej PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.