Koncepcje przedłużenia na południe przelotowej ul. Bocheńskiego w Katowicach skonsultuje z mieszkańcami miejscowy samorząd. Chodzi o wypracowanie przebiegu nowej trasy dojazdowej do południowych dzielnic Ligota i Panewniki.
Dwujezdniowa ul. Bocheńskiego to zachodni odcinek głównego układu komunikacyjnego wokół centrum Katowic (pozostałe jego części to Drogowa Trasa Średnicowa, autostrada A4 i droga krajowa nr 86 - ul. Murckowska). Jest jedynym jego fragmentem z kolizyjnymi skrzyżowaniami.
Prace nad odchodzącym od jednego z krańców tego ingu nowym połączeniem do południowych dzielnic miasta prezydent Marcin Krupa sygnalizował m.in. w ostatniej samorządowej kampanii wyborczej. W rejonie obecnego zakończenia ul. Bocheńskiego przy ul. Załęska Hałda powstać ma też układ komunikacyjny planowanego kompleksu sportowego ze stadionem miejskim.
W ub. roku miasto zamawiało wariantowe rozwiązania koncepcyjne dla poprowadzenia nowego dojazdu do dzielnicy Ligota-Panewniki - od planowanego na obecnym końcu ul. Bocheńskiego ronda do włączenia w rejon ulic: Hadyny, Kijowskiej i Wybickiego. W terenie to odległość ok. 1,8 km.
Przewidziano, że planowana droga będzie miała klasę Z (droga zbiorcza). Uwzględnione mają zostać: dwupoziomowe przekroczenie przebiegających tamtędy linii kolejowych, infrastruktura rowerowa (po stronie zachodniej), chodnik (po stronie wschodniej), odwodnienie i oświetlenie.
W środę rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka poinformowała, że konsultacje wypracowanych koncepcji odbędą się od 23 listopada do 10 grudnia za pomocą ankiety internetowej, którą będzie można wypełnić na www.katowice.eu/konsultacje. W tym czasie za pośrednictwem poczty elektronicznej (konsultacje@katowice.eu) będzie można też przesyłać własne uwagi i sugestie.
Miasto sygnalizuje, że głównym wyzwaniem przy przedsięwzięciu będzie takie przygotowanie inwestycji, aby usprawnić ruch w mieście, a jednocześnie w jak najmniejszym stopniu ingerować w zieleń, przy uwzględnieniu gęstej zabudowy i konieczności pokonania linii kolejowych.
Proponowane są trzy warianty. Pierwszy wiedzie na południe, równolegle do ul. Dobrego Urobku, wzdłuż terenów dawnej linii kolejowej do ul. Hadyny. Drugi i trzeci wariant są przesunięte na zachód (drugi do ul. Kijowskiej, trzeci do ul. Hadyny). Wszystkie koncepcje uwzględniają infrastrukturę drogową, w tym wiadukt nad linią kolejową, rozwiązania dla rowerzystów i pieszych oraz transportu publicznego.
- Podjąłem decyzję, że kwestię przedłużenia ulicy Bocheńskiego będziemy konsultować z możliwie jak najszerszym gronem mieszkańców. Proponowany przebieg nowego śladu tej drogi w kierunku południowym stanowić będzie kolejny krok do usprawnienia transportu w tej części miasta - powiedział, cytowany przez Lipkę, prezydent Katowic Marcin Krupa,
- Przedłużenie tej drogi od lat znajduje się w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Katowice, choć zmieniały się jej koncepcje. () Ostatni czas poświęciliśmy na wypracowanie najlepszych wariantów przedłużenia ul. Bocheńskiego, które teraz chcemy pokazać mieszkańcom w ramach konsultacji społecznych - dodał Krupa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.