Bytomski Miejski Zarząd Dróg i Mostów wprowadza strefę ograniczonej prędkości do 30 km/h na ulicach w ścisłym centrum miasta zlokalizowanych między ulicami: Piłsudskiego, Miarki, Witczaka, Powstańców Warszawskich. Zmiana organizacji ruchu ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów, użytkowników hulajnóg i kierowców samochodów.
To rozszerzenie istniejącej już strefy TEMPO 30. Jak przypominają przedstawiciele bytomskiego magistratu w obecnym stanie strefa TEMPO 30 obejmuje południową część ul. Piekarskiej od skrzyżowania z ul. Wrocławską, ul. Sądową, ul. Katowicką z wyłączeniem odcinka pomiędzy ul. Jagiellońską i Piastów Bytomskich, ul. Webera, Jainty, Murarską oraz odcinek ul. Józefczaka od pl. Kościuszki do skrzyżowania z ul. Piastów Bytomskich, ul. Rostka, ul. Głęboką oraz odcinek ul. Korfantego od ul. Katowickiej do ul. Krakowskiej.
Jak argumentują urzędnicy w połączeniu z ulicami, gdzie już obowiązują strefy ograniczonej prędkości, projektowane zmiany mają na celu rozciągnięcia strefy TEMPO30 na całe, ścisłe Śródmieście.
Zaznaczają, że strefa TEMPO 30 jest niezbędnym warunkiem wprowadzenia kontraruchu rowerowego na ulicach średniowiecznego Śródmieścia. Mapowanie tras rowerzystów podczas konsultacji społecznych #BytomNaKole, z wykorzystaniem aplikacji Endomondo i GPSu, pokazało, że rowerzyści korzystają z wszystkich dróg historycznego Śródmieścia, dlatego wzorem m.in. Krakowa, Radomia, czy Lublina, Miejski Zarząd Dróg i Mostów do wiosny 2022 umożliwi rowerzystom i użytkownikom hulajnóg legalny ruch pod prąd na wybranych ulicach jednokierunkowych. Oprócz tego to rozwiązanie ma wpłynąć na uspokojenie ruchu w centrum miasta.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.