PIĄTEK, 21 STYCZNIA. TO JUŻ PIĄTA FALA COVID-19. 36 665 nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2; z powodu COVID-19 zmarło 248 osób; 103 626 chorych zmarło od początku pandemii; 4 443 217 Polaków zachorowało od początku pandemii; najwięcej zachorowań w województwach: mazowieckim (6227), śląskim (5923), małopolskim (4207); 13 624 łóżka zajęteh przez pacjentów z COVID-19; pod respiratorami przebywa 1271 pacjentów;749 290 osób na kwarantannie.

Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter


REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 listopada 2021 Polska Agencja Prasowa

Pandemia, inflacja i dostawy to wyzwania tegorocznego przedświątecznego sezonu zakupowego

Decyzje dotyczące zakupów świątecznych zarówno konsumentów, jak i działań marketingowych przedsiębiorstw, będą podejmowane na bieżąco, zależnie od kształtowania się sytuacji - głównie pandemicznej
fot: Maciej Dorosiński

- Pandemia i dostawy będą wyzwaniami tegorocznego przedświątecznego sezonu handlowego dla przedsiębiorców - uważa ekspertka PIE Urszula Kłosiewicz-Górecka. Inflacja przyczyni się natomiast do większej zakupowej ostrożności konsumentów - dodała.

Jak powiedziała ekspertka Polskiego Instytutu Ekonomicznego, tegoroczne świąteczne wydatki konsumentów oraz działania marketingowe podejmowane przez przedsiębiorstwa są trudne do przewidzenia, ze względu na obawę o efekty szybkiego wzrostu poziomu zachorowań na COVID-19 i możliwości pojawienia się lokalnych obostrzeń. - Sprawy nie ułatwia wzrost cen towarów i usług, jak również zmian w zachowaniach zakupowych konsumentów - wskazała.

Według Kłosiewicz-Góreckiej, przedsiębiorcy w tym roku mogą być bardziej ostrożni w swoich działaniach, aby nie zostać np. ze zwiększonym i nie sprzedanym świątecznym towarem, mogącym pogorszyć płynność finansową przedsiębiorstwa. - Jednak generalnie, sprzedaż detaliczna pozostaje solidna, pomimo pogarszającej się sytuacji pandemicznej, a grudzień prawdopodobnie przyniesie przyspieszenie dynamiki sprzedaży - dodała.

Jak zaznaczyła, z listopadowych wyników Miesięcznego Indeksu Koniunktury (MIK), badania realizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, wynika że przeważają firmy handlowe przewidujące utrzymanie dotychczasowego poziomu nowych zamówień (60 proc.). Na wzrost zamówień w kolejnym miesiącu w porównaniu z poprzednim wskazuje 21 proc. firm, a spadek przewiduje 19 proc.

Ekspertka zwróciła uwagę, na brak ciągłości dostaw wielu surowców i materiałów, które mogą wprawdzie utrudnić dostęp do niektórych produktów, szczególnie sprzętu elektronicznego. - Nie powinien to być jednak czynnik, który istotnie ograniczałby zakupy świąteczne. Tym bardziej, że coraz bardziej popularny handel online, dysponuje rozszerzoną ofertą różnych grup artykułów - wskazała.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

Google-ad id 20
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • RKNBF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Spór o polski węgiel
15 stycznia 2022
16282
Spółka Restrukturyzacji Kopalń weryfikuje uprawnienia do górniczych świadczeń osłonowych
18 stycznia 2022
14313
Górnicy stracą na Polskim Ładzie? Związkowcy piszą do ministra
15 stycznia 2022
10674
Urlopy górnicze – temat gorący
16 stycznia 2022
10335
Górnicza spółka zaprezentowała wyniki produkcyjne
15 stycznia 2022
6715
Podziemna wędrówka wód kopalnianych z Piekar Śląskich do Bytomia
19 stycznia 2022
5504
Projekt ws. szczegółów dopłat do górnictwa węgla kamiennego
17 stycznia 2022
4915
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu
Patronaty portalu