Prowadzenie strony internetowej czy sklepu online wymaga bieżących działań promocyjnych - bez nich strona nie będzie widoczna w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, trudniej będzie nam realizować cele marketingowe. Biorąc pod uwagę badania Gemius, które wskazują że 73% polskich internautów w 2020 roku dokonywało zakupów online - warto zainwestować w marketing w wyszukiwarkach i przebić się nad konkurencję. Jak tego dokonać?
Wyszukiwarka Google
Wyszukiwarka Google jest zdecydowanym liderem, gdyż korzysta z niej 93% polskich internautów i internautek, a jej głównym zadaniem jest skatalogowanie wszystkich danych, które są dostępne w Internecie, ich ocenienie oraz udostępnianie. Algorytm Google oceniając stronę bierze pod uwagę wiele czynników związanych ze strukturą strony, słowami kluczowymi, jej dostępnością, bezpieczeństwem, dostosowaniem do mobile, sygnałami z mediów społecznościowych oraz strukturą i jakością linków przychodzących.
Czym jest optymalizacja SEO?
Optymalizację strony internetowej można uznać za całościowy proces, który obejmuje działania on-site, czyli dotyczące samej strony internetowej. Wśród elementów poddawanych optymalizacji wyróżnić można zmiany w kodzie strony, ale także w treściach, grafikach, adresach URL, czy metadanych.
Optymalizacja do pozycji zerowej
W przypadku optymalizacji witryny pojawia się kluczowe pytanie - jak dostosować dane podstrony do pozycji zerowej? Pozycja zerowa to miejsce nad organicznymi wynikami wyszukiwania, będące fragmentem strony, zawierającym odpowiedź na zadane pytanie. Pojawienie się na pozycji zerowej pomaga zbudować dobry wizerunek i szerszą rozpoznawalność. Aby się wyświetlić na niej, konieczne jest odpowiednie ustrukturyzowanie treści oraz posiadanie wystarczającego autorytetu witryny by wyświetlić się na pierwszej stronie wyników.
Na czym polega pozycjonowanie strony?
Wiele osób zastanawia się, jak wypromować stronę w Google i na czym dokładnie polega jej pozycjonowanie? Dzięki pozycjonowaniu witryn internetowych można uzyskać ich wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, na konkretne zapytania (frazy kluczowe). Jednak na pozycję danej strony składa się wiele czynników. Wśród nich można wymienić linkowanie zewnętrzne kierujące do witryny, jakość treści, odpowiednie użycie słów kluczowych i nagłówków, metadane, dostępność strony, linkowanie wewnętrzne, dostosowanie strony do mobile, bezpieczeństwo, czy kod strony. Coraz większe znaczenie ma również przyjazność danej strony dla użytkowników, dlatego podczas projektowania witryny powinno się zwrócić szczególną uwagę na ten aspekt.
Wizytówka Google Moja Firma
Wśród podstawowych narzędzi, które są oferowane przez firmę Google bezpłatnie, można wymienić wizytówki Google Moja Firma. Dzięki nim można w bardzo korzystny sposób zarządzać wizerunkiem swojej firmy w Internecie. Przygotowana wizytówka pojawia się zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na mapach Google, które są wykorzystywane przez użytkowników do poszukiwania i nawigowania do konkretnych miejsc. Dzięki wizytówce Google Moja Firma możliwe jest udostępnienie najważniejszych informacji na temat przedsiębiorstwa, wśród których można wymienić adres strony, dane teleadresowe czy zakres usług.
Możliwości Google Ads
Wśród popularnych rozwiązań marketingu w wyszukiwarkach jest korzystanie z kampanii płatnych - jednym z narzędzi umożliwiających taką formę reklamy jest Google ADS pozwalające m.in. na wyświetlanie linków sponsorowanych i kampanii produktowychnich. Google ADS jest świetnym rozwiązaniem, gdy chcemy dotrzeć szeroko z naszą ofertą i od razu wyświetlać się na wysokich pozycjach.
Narzędzia Google
Prowadząc marketing w wyszukiwarkach internetowych ważne jest optymalizowanie działań i stała aktualizacja strategii. Pomogą w tym narzędzia takie jak Google Analytics, Google Search Console, czy Google Optimize. Aby skutecznie się reklamować bez przepalania budżetu, konieczna jest ich znajomość. Często najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług, jakie oferuje agencja marketingowa.
Chcesz być numerem 1 w Google? Z Warszawską Grupą Mediową osiągniesz zamierzone cele i wyniki finansowe!
Więcej: https://warszawskagm.pl/
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.