REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
17 września 2021 14:21 Polska Agencja Prasowa 1.1 tys. odsłon

W te wakacje LOT wylatał 65 proc. tego, co w lipcu i sierpniu 2019 r.

W miesiącach wakacyjnych 2021 r. LOT spodziewał się, że osiągnie skalę działalności na poziomie ok. 60 proc. tego, co było realizowane w czasach przed pandemią COVID-19
fot: PLL LOT

 - W lipcu i sierpniu br. PLL LOT zrealizował siatkę połączeń na poziomie ok. 65 proc. wolumenów z roku 2019; w tym okresie wykorzystaliśmy wszystkie możliwości uzyskania przychodu - powiedział PAP członek zarządu ds. handlowych LOT-u Michał Fijoł.

Fijoł, który w piątek uczestniczył w Kongresie Rynku Lotniczego, podkreślił, że przygotowania, które polski przewoźnik rozpoczął na jesieni 2020 r., zaowocowały udanym sezonem letnim. - W lipcu i sierpniu zrealizowaliśmy siatkę połączeń na poziomie około 65 proc. wolumenów z roku 2019. LOT wykorzystał w tym okresie wszystkie możliwości uzyskania przychodu - poinformował.

Przedstawiciel LOT-u zwrócił uwagę, że prognozy dotyczące rozwoju ruchu lotniczego dotychczas okazywały się zbyt optymistyczne. - Jeśli jednak się zmaterializują, sytuacja finansowa LOT-u będzie trudna, ale stabilna. Natomiast wygłaszanie stanowczych stwierdzeń w warunkach, gdy zakupy biletów realizowane są z tygodniowym wyprzedzeniem, a jednocześnie jesteśmy w przeddzień czwartej fali pandemii, byłoby co najmniej nieodpowiedzialne - powiedział.

Fijoł zapewnił, że LOT wykorzystał możliwości przychodowe do maksimum. - Linia weszła bardzo intensywnie w segment turystyczny, rozwinęliśmy ofertę oraz w znacznym stopniu ograniczyliśmy koszty naszej działalności. Rozwinęliśmy także segment cargo, nie tylko dzięki certyfikatowi farmaceutycznemu IATA CEIV Pharma, który umożliwia nam poważne zaistnienie w segmencie przewozowym, ale także wzmocniliśmy naszą obecność na poszczególnych kierunkach, takich jak Indie, Chiny, czy Korea - wskazał.

Przedstawiciel zarządu dodał, że w przypadku cargo LOT wykorzystał dobrą koniunkturę związaną z rozwojem segmentu e-commerce, jak i z ograniczenia tzw. belly cargo (przewozy towarowe obsługiwane przez rejsowe samoloty pasażerskie). - Jednocześnie kontynuujemy naszą działalność czarterową, zarówno z Warszawy, jak i innych polskich miast - podsumował.

W opublikowanym w lipcu br. sprawozdaniu LOT-u za 2020 rok informowano, że w 2021 r. działania zarządu polskiego przewoźnika będą skupione na ograniczaniu strat poprzez zmniejszenie bazy kosztowej, zmianę struktury kosztów i ograniczenie wypływu gotówki oraz na przygotowaniu spółki do powrotu na ścieżkę wzrostu w 2022 r.

W sprawozdaniu zwrócono uwagę, że według prognoz IATA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Powietrznego) branża będzie odczuwać skutki pandemii COVID-19 jeszcze przez wiele lat, a poziom ruchu lotniczego notowany w 2019 r. nie powróci wcześniej niż za cztery lata. Według IATA w 2020 r. ruch lotniczy spadł o 66 proc. w porównaniu do 2019 r. W bieżącym roku globalny ruch pasażerski nie osiągnie 51 proc., jak zakładano na koniec ubiegłego roku, lecz jedynie od 33 proc. do 38 proc. poziomów odnotowanych w 2019 r. Wprost przekłada się to na kondycję finansową branży lotniczej na całym świecie, w tym PLL LOT.

W sprawozdaniu wskazano, że zarząd LOT na 2021 r. przewiduje stratę z działalności podstawowej jak również netto, co znajdzie odzwierciedlenie w ujemnych przepływach gotówkowych netto. Niemniej kontynuacja działalności przedsiębiorstwa w perspektywie do końca 2021 r. nie jest zagrożona - zaznaczono.

W miesiącach wakacyjnych 2021 r. LOT spodziewał się, że osiągnie skalę działalności na poziomie ok. 60 proc. tego, co było realizowane w czasach przed pandemią COVID-19.

Akcjonariuszami PLL LOT są Skarb Państwa, który posiada 69,30 proc., oraz Polska Grupa Lotnicza z 30,7 proc. akcji. PGL należy w 100 proc. do Skarbu Państwa.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LTIEN
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
33.2 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]