Klienci Taurona w pełni zdalnie załatwili już ponad milion spraw. Za pośrednictwem aplikacji Mój Tauron, live czatu i infolinii można m.in. zawrzeć umowę na sprzedaż energii, przepisać licznik lub podać jego odczyt. Jak informują służby prasowe spółki, liczba spraw realizowanych zdalnie sukcesywnie wzrasta.
– Zdalne formy obsługi nie tylko ułatwiają klientom załatwianie spraw związanych z prądem i gazem. Co najważniejsze, taka forma kontaktu jest bezpieczna. Przekonaliśmy się o tym szczególnie w czasie pandemii. Gdy możliwość osobistych kontaktów była bardzo ograniczona, nasi klienci mogli w każdej chwili złożyć zdalnie na przykład wniosek o zawarcie umowy i zagwarantować sobie dostawę energii – podkreśla prezes Tauron Sprzedaż Rafał Soja.
Tauron od 10 lat intensywnie rozwija narzędzia umożliwiające klientom realizację spraw na odległość. Firma systematycznie inwestuje w nowoczesne technologie informatyczne i telekomunikacyjne. Wdrożony przez Grupę model sprzedaży na odległość gwarantuje bezpieczeństwo transakcji, zachowanie poufności danych przekazywanych przez klientów oraz umożliwia szybką realizację spraw.
Najwięcej klientów decyduje się na załatwianie spraw za pośrednictwem infolinii. Nową ofertę handlową, np. z usługami serwisantów dla prądu czy gazu, wybrało zdalnie już 750 tys. klientów, z czego ok. 650 tys. przez telefon, a 100 tys. przez Internet. Szybko rośnie jednak też liczba transakcji zawieranych online. Największy wzrost dotyczy usługi zdalnego przepisywania licznika energii na nowego odbiorcę, która jest popularna szczególnie wśród osób wynajmujących i sprzedających mieszkanie. Tylko w 2020 r. na ten krok zdecydowało się o 300 proc. więcej klientów w porównaniu do roku wcześniejszego. Bez wychodzenia z domu można też zmienić adres do korespondencji czy dane kontaktowe.
- Sprawne funkcjonowanie zdalnych narzędzi obsługi i zawierania transakcji na odległość jest korzystne zarówno dla klientów, jak i dla spółki. Klienci cenią je przede wszystkim ze względu na dostępność i wygodę. Zdalna obsługa pozwala zaoszczędzić czas i zmniejszyć wysiłek klientów poświęcony na sprawy dotyczące dostawy mediów. Dla spółki to sposób na racjonalne zarządzanie kosztami przy jednoczesnym wzroście satysfakcji klientów z usług świadczonych przez Tauron Sprzedaż – dodaje prezes Soja.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.