Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
31 maja 2021 Polska Agencja Prasowa

Kolej: Łącznica kolejowa to nowy odcinek toru, który połączy dwie zelektryfikowane linie

Budowa łącznicy to kolejna inwestycja w tym rejonie, która ma przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności podróży z Krakowa na Podbeskidzie
fot: Krystian Krawczyk

Łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej ma o kwadrans skrócić podróż pociągiem z Krakowa przez Wadowice na Śląsk. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na jej budowę. Szacowana wartość umowy to ponad 25 mln zł netto - podały w poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe.

- Nowa łącznica kolejowa wpisuje się w strategię inwestycji kolejowych w Małopolsce. Jej powstanie skróci czas przejazdu między ważnymi ośrodkami regionu, a komfort podróżowania się zwiększy - uważa minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK poinformowała, że łącznica powstanie na stacji Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona.

- Dzięki niej wyeliminowana zostanie konieczność zmiany kierunku jazdy. To pozwoli skrócić prawie o kwadrans podróże na trasie z Krakowa przez Wadowice i Andrychów do Bielska-Białej - podała.

Łącznica kolejowa to nowy odcinek toru, który połączy dwie zelektryfikowane linie: Skawina - Żywiec (nr 97) i Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona - Bielsko-Biała (nr 117).

- Wybudowany zostanie prawie półkilometrowy nasyp, na którym będzie tor i rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zamontowana zostanie sieć trakcyjna. Sprawny przejazd pociągów umożliwić ma rozbudowa mostu w miejscu połączenia łącznicy z linią Skawina - Żywiec - wyjaśniła Szalacha.

Rozpoczęcie robót zaplanowano na czerwiec 2022 r., a zakończenie do połowy 2023 r. Szacowana wartość zamówienia to ponad 25 mln zł netto. Inwestycja współfinasowana jest z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Budowa łącznicy to kolejna inwestycja w tym rejonie, która ma przyczynić się do zwiększenia atrakcyjności podróży z Krakowa na Podbeskidzie. Dotychczas wykonano już prace między Wadowicami a Andrychowem. Dostępność kolei zwiększył nowy przystanek w Wadowicach. Poprawił się komfort obsługi na stacji Andrychów i przystankach - Chocznia, Chocznia Górna oraz Inwałd. Wszystkie perony zostały dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Kontynuowane są prace na przejazdach, które zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Będzie też wybudowana mijanka w Barwałdzie Średnim, dzięki czemu tą trasą będzie mogło kursować więcej pociągów.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zapowiadał w lipcu ub.r., że celem jest, by już za kilka lat można było przejechać pociągiem z Krakowa do Bielska-Białej w czasie poniżej 2 godz.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Tagi
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • NVCYQ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kopalnia szykuje plan naprawczy. Uda się uratować sprzęt i wznowić wydobycie?
28 września 2022
20488 odsłon
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Partnerzy portalu