W kwietniu 2021 r. w Polsce zarejestrowano 7 986 nowych samochodów klasy premium, o 135,85 proc. więcej rok do roku, ale o 21,18 proc. mniej niż w marcu tego roku - podał w czwartek Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Od początku 2021 r., liczba rejestracji samochodów z wyższej półki wyniosła niespełna 32 tys. sztuk, tj. o 42,75 proc. (9 544 sztuki)więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - dodano.
Jak wskazuje Samar, samochody premium kupowane przez firmy i zamożnych klientów indywidualnych są odporniejsze na pandemiczne zawirowania niż auta z segmentu popularnego.
Dla porównania, w kwietniu 2021 r. zarejestrowano w Polsce łącznie 40 151 nowych samochodów osobowych, o 163,46 proc. więcej niż rok wcześniej i o 16,10 proc. mniej niż w marcu 2021 r. Do końca kwietnia br. do baz CEPiK trafiło 158 025 samochodów osobowych, o 28,60 proc. więcej rdr - podano w raporcie.
Samar wskazuje, że liderem na koniec kwietnia jest BMW, drugie miejsce zajmuje Mercedes, podium zamyka Audi. Tuż za podium znalazło się Volvo, piąty jest Lexus. W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium stratę po czterech miesiącach zanotował tylko Jaguar (spadek o 51,65 proc. rdr) i Land Rover (-7,5 proc.)
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Co w tym dziwnego kto ma kupowac te samochody jak 90 procent ludzi zarabia w przedziale 2-3 k zl