38 mln Polaków usłyszało hasło kampanii ekologicznej Ministerstwa Środowiska : „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” - dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez biuro prasowe resortu.
Do szanowania naszej przyrody i otoczenia zachęca sympatyczny ksiądz, który poprzez reklamy telewizyjne i radiowe tłumaczy jak ważne jest by segregować śmieci, nie wywozić ich do lasu i nie palić w domowych piecach.
- Każdy Polak zna już hasło „Nie zaśmiecaj swojego sumienie”. Osiągnęliśmy zatem pierwszy cel naszej kampanii, którym było dotarcie do jak największej ilości osób – mówi minister środowiska Andrzej Kraszewski.
Dotychczas w ramach kampanii zostały wyemitowane przez radio i telewizję trzy spoty: „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”. Ministerstwo Środowiska wraz z organizatorami starało się dotrzeć do każdej grupy wiekowej. Dla dzieci i młodzieży zorganizowano dwa konkursy: „Twórczość z kosza” i „Wesołe śmieci”. Pierwszy konkurs polegał na nagraniu przez gimnazjalistów filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu, który miał być związany z segregowaniem odpadów. Z kolei „Wesołe śmieci” opierały się na stworzeniu projektu maskotek-rzeźb w całości wykonanych z odpadów przez dzieci ze szkół podstawowych.
- Wszystkim, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.