Ponad 2 tys. osób znalazło dotąd pracę w otwartym rok temu w Gliwicach Centrum Logistyki E-Commerce firmy Amazon. To dwukrotnie więcej niż początkowo planowano. Gliwickie centrum to największy pod względem powierzchni i liczby wykorzystywanych robotów magazynowych obiekt Amazona w Polsce.
Uruchomione w kwietniu ub.r. centrum logistyczne Amazona w Gliwicach to jedno z dziewięciu centrów logistycznych firmy w Polsce (10. centrum zostanie otwarte w tym roku w Świebodzinie) i trzecia inwestycja Amazona w woj. śląskim, obok dwóch innych obiektów w Sosnowcu.
Amazon ogłosił, że stworzy w Gliwicach 1000 miejsc pracy, które udało się podwoić w przeciągu 12 miesięcy. Do tej pory ponad 2000 osób znalazło zatrudnienie w największym centrum robotycznym firmy w Polsce - poinformował Amazon w środowym komunikacie.
Powierzchnia gliwickiego centrum - największego takiego w Polsce - przekracza 210 tys. m kw. Budynek jest wyposażony we wprowadzoną ponad pięć lat temu technologię Amazon Robotics, która pomaga składować produkty na półkach i kompletować zamówienia. Na gliwicki system złożyło się ponad 3,9 tys. robotów transportowych.
Amazon działa w Polsce od 2014 r., zatrudniając ponad 18 tys. osób w dziewięciu Centrach Logistyki E-Commerce: w Sadach k. Poznania, Sosnowcu, Kołbaskowie k. Szczecina, Bielanach Wrocławskich (gdzie znajdują się dwa obiekty firmy), Łodzi, Pawlikowicach k. Łodzi, Okmianach k. Bolesławca, w Gliwicach, a także w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku i oddziale Amazon Web Services w Warszawie.
Obecnie Amazon jest największym w Polsce amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości inwestorem z tego kraju. W tym roku firma planuje otwarcie 10. polskiego centrum logistycznego - w Świebodzinie. Na początku marca br. został uruchomiony serwis Amazon.pl, gdzie polscy klienci mogą wybierać spośród ponad 100 mln produktów. Dotąd Amazon zainwestował w Polsce kilkanaście miliardów zł. m.in. w centra logistyczne oraz badania i rozwój.
Przedstawiciele Amazona podkreślają, że jednym z priorytetów spółki jest bezpieczeństwo pracowników w czasie pandemii. W Polsce firma dostarczyła swoim pracownikom ponad 19,5 mln par rękawiczek, ok. 7,2 mln maseczek, 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk, a także - jak podano w komunikacie - dokonała ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.