W 2020 r. Lotos Oil zanotował 17 proc. wzrost sprzedaży i o 86 proc. lepszy wynik netto względem roku poprzedniego - podała spółka w komunikacie prasowym.
Jak przekonuje cytowany w komunikacie prasowym prezes zarządu Lotos Oil Adam Sekściński, kierowana przez niego spółka wykorzystała czas pandemii na zoptymalizowanie działalności i udoskonalenie swojej oferty.
- Lotos Oil od zawsze dostosowuje wszystkie swoje działania do mikro i makrootoczenia rynkowego. Rok 2020 był pod tym względem niezwykle wymagający z uwagi na pandemię COVID-19 oraz zmieniające się trendy rynkowe. Nadzwyczaj sprawnie jednak przegrupowaliśmy nasze siły i podjęliśmy wyzwanie upatrując w nim szansy na wzrosty sprzedażowe. Wzmożony wysiłek naszych zespołów: produkcyjnego, analitycznego, handlowego i marketingowego oraz ustawiczne dążenie do realizacji założonych celów sprawiły, że osiągnęliśmy doskonałe wyniki - ocenił Sekściński.
Wyjaśnił, że w ubiegłym roku spółka zanotowała 17 proc. wzrost ilości sprzedaży w porównaniu do 2019 r.
- Jeśli zaś spojrzeć na jej wynik operacyjny, to wzrósł on aż o 76 proc. - dodał.
- Grupa LOTOS cały czas optymalizuje swoją działalność. Sprzyja temu zarówno wysoka elastyczność zakładu, osiągnięta dzięki realizowanym konsekwentnie inwestycjom, jak i umiejętne korzystanie z pojawiających się okazji rynkowych. Dzięki temu w ubiegłym roku rafineria w Gdańsku przerabiała surowiec z zyskiem, wykorzystując niemalże maksymalnie swoje moce wytwórcze - podkreśliła prezes Zarządu Grupy Lotos Zofia Paryła.
Zwróciła uwagę, że miniony rok był trudny dla całej gospodarki.
- Dlatego tym bardziej na uwagę zasługuje mocna pozycja rynkowa naszej spółki olejowej. Bardzo dobre wyniki sprzedażowe Lotos Oil to efekt przemyślanych decyzji biznesowych oraz dużego zaangażowania sprawdzonej kadry specjalistów - zaznaczyła.
W komunikacie poinformowano, że wyjątkowość sytuacji w 2020 roku pozwoliła dodatkowo udoskonalić wiele mechanizmów wewnątrz spółki, co usprawniło procesy na rozmaitych płaszczyznach funkcjonowania firmy. Jak podano, istotnym parametrem było podtrzymanie współpracy z siecią dystrybucyjną, co udało się zrealizować dzięki zrozumieniu potrzeb kontrahentów.
- Szybka reakcja Lotos Oil na obostrzenia pandemiczne, jak również dynamiczne i trafne decyzje, współpraca zespołów zadaniowych oraz ścisła kooperacja z dystrybutorami zarówno krajowymi jak i zagranicznymi, pozwoliły wpracować świetny wynik netto spółki - powiedziała wiceprezes zarządu Lotos Oil Aleksandra Jankowska, cytowana w komunikacie prasowym.
Poinformowała, że w 2020 roku zysk netto spółki wzrósł o 86 proc. względem roku poprzedniego.
W komunikacie zapewniono, że spółka pomimo pandemii nie spowolniła produkcji w żadnym wymiarze i wykorzystuje obecny czas między innymi na dogłębną rewitalizację portfolio produktowego.
- Na bieżąco trwa również intensywna współpraca z rynkiem zarówno B2B, jaki i B2C, tak by móc odpowiednio profilować ofertę spółki i trafnie reagować na potrzeby wszystkich klientów - podkreślono.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.