35 milionów nowych odczytów trafia codziennie do innowacyjnego systemu informatycznego, wdrożonego w Grupie Tauron. Zbudowany w ramach projektu badawczo-rozwojowego system korzysta z danych z ponad 400 tys. inteligentnych liczników zamontowanych już przez Tauron u klientów na terenie Wrocławia - poinformawało portal netTG.pl biuro prasowe spółki Tauron.
W projekcie B+R Taurona został opracowany prototyp systemu Platforma MDM klasy Big Data do zaawansowanej analizy ogromnej liczby danych pochodzących z infrastruktury pomiarowej AMI (z liczników inteligentnych) w powiązaniu z danymi pochodzącymi z innych systemów OSD. Każdego dnia do systemu Platforma MDM (Meter Data Management) przekazywanych jest ponad 35 000 000 danychpomiarowych oraz informacji o zdarzeniach z infrastruktury pomiarowej działającej w ramach Smart City Wrocław.
- Transformacja cyfrowa dotyka w istotny sposób obszaru dystrybucji energii elektrycznej. W najbliższych latach wszystkie spółki dystrybucyjne zmierzą się nie tylko z napływem nowych technologii, dynamiczną zmianą obciążeń i generacji w lokalnej sieci, ale również z usługami wynikającymi z europejskiej legislacji, takimi jak usługi elastyczności – wyjaśnia Wojciech Ignacok, prezes zarządu Tauron Polska Energia.
- Dlatego konieczny jest dalszy rozwój infrastruktury inteligentnego opomiarowania i wyposażenia sieci w kolejne inteligentne liczniki. System Platforma MDM pozwala przetwarzać, analizować i wykorzystywać dane z liczników zdalnego odczytu w zautomatyzowany i usystematyzowany sposób – dodaje prezes Ignacok.
Korzyści z zainstalowanego licznika inteligentnego odczuwają również klienci, którzy mają możliwość np. stałego wglądu w informację o tym, jak wygląda ich zużycie energii elektrycznej oraz w jakich taryfach pobierają energię elektryczną.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Komentarz usunięty przez moderatora z powodu złamania regulaminu lub użycia wulgaryzmu.
Jak zwykle nowy system zdalnego ,automatycznego rozliczania odbiorcow energii elektrycznej spowoduje wiele niejasności oraz lawinę reklamacji. Z doświadczenia wieloletniego wolę sposob indywidualnego odczytu i przekazywania tej info z okresloną umową częstorliwością do BOK