REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 stycznia 2021 19:29 Polska Agencja Prasowa

Tyska fabryka FCA wyprodukowała w 2020 r. o blisko 90 tys. samochodów mniej

Kluczowe znaczenie dla tyskiej fabryki FCA ma eksport. W 2020 r. 99 proc. wyprodukowanych samochodów marek: Fiat, Abarth i Lancia wyjechało do 55 krajów na całym świecie
fot: FCA

O ponad 89 tys. samochodów mniej niż w 2019 r. wyprodukowała w ub.r. tyska fabryka koncernu motoryzacyjnego Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Spadek jest następstwem pandemii i związanego z nią trzymiesięcznego przestoju - wobec spadku popytu na samochody.

Jednocześnie pod koniec ub.r. grupa FCA ogłosiła inwestycje w tyskim zakładzie. Ma on wytwarzać nowe, hybrydowe i elektryczne samochody marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo, a seryjna produkcja pierwszego z trzech nowych modeli ma rozpocząć się w drugiej połowie 2022 r.

Jak wynika z poniedziałkowej, 11 stycznia, informacji koncernu FCA, jego tyska fabryka, w której produkcji dominuje wytwarzany tam od blisko 14 lat Fiat 500, w 2020 r. wyprodukowała w sumie 173 tys. 950 samochodów, wobec 263 tys. 176 samochodów w 2019 r., wobec 259 tys. 448 w 2018 r., 263 tys. 424 w 2017 r. oraz 273 tys. 768 w 2016 r.

Najważniejszym i najlepiej sprzedającym się modelem z Tychów pozostawał Fiat 500, którego w ubiegłym roku wyprodukowano 121 tys. 789 egzemplarzy, wobec 179 tys. 689 rok wcześniej. Ubiegłoroczna produkcja spokrewnionego z nim Abartha 500 osiągnęła 15 tys. 426 sztuk, wobec 21 tys. 15 sztuk aut w 2018 r. Ogółem "pięćsetki" i abartha wytworzono w minionym roku 137 tys. 215 egzemplarzy, wobec 200 tys. 704 aut rok wcześniej.

Ponadto - po wzroście w 2019 r. produkcji Lancii Ypsilon, której w powstały wówczas w Tychach 62 tys. 472 sztuki, wobec 48 tys. 375 aut tego modelu w 2018 r. - tyska fabryka wyprodukowała w 2020 r. 36 tys. 735 tych nabywanych przede wszystkim we Włoszech samochodów.

Spółka FCA Poland, do której należy fabryka w Tychach, to największa z 13 spółek Grupy Fiat Chrysler Automobiles w Polsce, a jej tyski zakład należy do grona najnowocześniejszych fabryk samochodowych na świecie.

Kluczowe znaczenie dla tyskiej fabryki FCA ma eksport. W 2020 r. 99 proc. wyprodukowanych samochodów marek: Fiat, Abarth i Lancia wyjechało do 55 krajów na całym świecie. Do głównych rynków zbytu dla zakładu należą: Włochy (37,9 proc. produkcji), Niemcy (12,7 proc.), Wielka Brytania (9,4 proc.), Francja (8,2 proc.) oraz Hiszpania (5,4 proc.).

Perspektywa wzrostu liczby aut wytwarzanych w tyskim zakładzie wiąże się z planami ulokowania tam produkcji nowych modeli. Z końcem ub.r. plany takie - dotyczące trzech modeli marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo - potwierdził koncern.

W tym czasie decyzję o publicznym wsparciu inwestycji przekazała przedstawicielom FCA Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE). Tylko w ramach decyzji o wsparciu inwestor zadeklarował nakłady w tyskiej fabryce na poziomie ponad 755 mln zł. Całkowitej wartości inwestycji FCA w Tychach nie podano (prawdopodobnie będzie ona znacząco większa od kwoty zadeklarowanej przez koncern w decyzji o wsparciu przedsięwzięcia przez KSSE). Nie podano też, ile samochodów poszczególnych marek ma być docelowo produkowanych w tyskim zakładzie.

W 2015 r. w Tychach wyprodukowano ponad 302,6 tys. samochodów, a rok wcześniej ponad 313,9 tys. aut. Roczny rekord produkcyjny w tym zakładzie to ponad 600 tys. egzemplarzy.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • WUHOT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Trwa akcja ratownicza w kopalni Staszic-Wujek
25 listopada 2024
34.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]