Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Firma z Katowic przygotuje wystawę poświęconą pacyfikacji kopalni
18 stycznia 2021
Rehabilitacja po COVID-19 w Uzdrowisku Świeradów
13 stycznia 2021
Górnicy oddają krew i osocze
28 grudnia 2020
Nowa inwestycja w PGG działa pełną parą
28 grudnia 2020
W Betlejem za dni Heroda
24 grudnia 2020
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
18 grudnia 2020 Portal gospodarka i ludzie autor: Janusz Mincewicz

Dywersyfikacja jest celem strategicznym PKP LHS

- Nasze pociągi kontenerowe z Chin już teraz są znacznie szybsze od transportu morskiego i wielokrotnie tańsze od spedycji lotniczej - stwierdza prezes PKP LHS Zbigniew Tracichleb
fot: Materiały prasowe

 - Przygotowujemy się do rozpoczęcia stałych przewozów towarów z Polski do Chin, co z pewnością umocni pozycję linii LHS jako ważnego ogniwa Nowego Jedwabnego Szlaku - mówi prezes PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa ZBIGNIEW TRACICHLEB. 

W końcu tego roku minie 41 lat, odkąd 400-kilometrowa linia LHS została oddana do użytku, by przewozić rudę żelaza, bez konieczności przeładunku na granicy, z ukraińskiego Krzywego Rogu do Huty Katowice.
W ub.r. obchodziliśmy 40-lecie linii LHS, w tym roku przypada 20-lecie Spółki PKP LHS. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że staliśmy się firmą z nowoczesnym, automatycznym sterowaniem, zmodernizowanym taborem i infrastrukturą. Od kiedy rozpoczęliśmy działalność, pracujemy nad tym, żeby zróżnicować strukturę przewozów i ładunków. Dokładamy starań, żeby wprowadzić nowe grupy towarów. Spółka corocznie notuje przewozy w wysokości 10 mln t. Stale dywersyfikujemy strukturę – wzrastają przewozy węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Od 2001 r. nasza praca przewozowa wzrosła ponad dwukrotnie, a udział rudy żelaza spadł z 82 proc. do poniżej 50 proc. W 2019 r. uruchomiliśmy przewozy intermodalne z Chin do Sławkowa. To efekt kilkuletniej pracy, z której teraz korzystamy i możemy rozszerzać ofertę transportową oraz logistyczną o kolejne produkty intermodalne.

Jednym z ważniejszych ładunków jest węgiel. Jaki jest jego udział w przewozach?
Linia szerokotorowa jest wykorzystywana do importu i eksportu węgla, który przewozimy w obu kierunkach, na różnych odcinkach LHS, w zależności od zleceń przewozowych klientów. Ubiegłoroczny udział węgla w przewozach wyniósł 13,31 proc.

LHS to najdalej na zachód Europy wysunięta linia szerokotorowa. Jakie to ma znaczenie dla gospodarki Śląska i Zagłębia?
Obserwujemy, że wiele firm opiera swój łańcuch logistyczny i działalność o linię szerokotorową. Sławków jest najdalej na Zachód wysuniętym punktem przeładunkowym na linii szerokotorowej w Europie Środkowej, posiada rozwiniętą infrastrukturę i dogodne skomunikowanie z siecią drogową i kolejową. To właśnie Sławków był kluczowym czynnikiem decyzyjnym w rozmowach z chińskimi partnerami ws. uruchamiania pociągów intermodalnych Chiny - Polska. Już teraz stał się on hubem wykorzystywanym do przeładunku materiałów do Niemiec czy Włoch. Aż 70 proc. ładunków przewożonych przez PKP LHS przechodzi przez stację Sławków LHS, dlatego regularnie inwestujemy w infrastrukturę, zwiększając możliwości spedycyjne dla klientów.

Czy przewozy intermodalne z Dalekiego Wschodu do Sławkowa to dobra alternatywa dla przewozów dla hutnictwa, które przeżywa kryzys?
Dywersyfikacja jest naszym celem strategicznym i potrafimy sobie z tym radzić. Dowodem na to jest fakt, że zarządzając 2 proc. krajowej sieci kolejowej wykonujemy ponad 6 proc. pracy przewozowej. Przyszłością transportu jest oczywiście transport intermodalny. Nasze pociągi kontenerowe z Chin już teraz są znacznie szybsze od transportu morskiego i wielokrotnie tańsze od spedycji lotniczej. Od początku roku, kiedy uruchomiliśmy pierwszy transport z Xi’an do Sławkowa, liczba pociągów wzrosła do pięciu-sześciu miesięcznie, a czas przewozu wynosi 12 dni. W listopadzie, poza regularnymi przewozami z miasta Xi’an, do stacji Sławków LHS przybył pierwszy pociąg z Chongqing. Przygotowujemy się również do rozpoczęcia stałych przewozów towarów z Polski do Chin, co z pewnością umocni pozycję linii LHS jako ważnego ogniwa Nowego Jedwabnego Szlaku.

Strona 1 z 2
1
2

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • TJOQI
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnik dostanie odprawę
15 stycznia 2021
15579
Jedyne daty zamknięcia kopalń to te z porozumienia
13 stycznia 2021
13460
Górnicy otrzymają odprawy, ich wysokość będzie tematem rozmów
14 stycznia 2021
8320
Brutalna prawda o górniczej rzeczywistości
13 stycznia 2021
6423
Rozmowy trwały pół godziny. Powrót do stołu pod koniec stycznia
13 stycznia 2021
3469
Stawiają na rozwój pracowników
16 stycznia 2021
2973
Co zawiera związkowy projekt umowy społecznej dla górnictwa?
18 stycznia 2021
2541
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu