Spółka Lotos Asfalt zawarła kolejny roczny kontrakt z Polską Żeglugą Bałtycką na dostawę dla jej promów niskosiarkowego, morskiego paliwa żeglugowego. Wartość umowy to ok. 66 mln zł - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe Grupy Lotos.
Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę zasilać będzie pięć promów PŻB pływających pod logo Polferries.
- Oferowany przez Lotos Asfalt produkt to wysokiej jakości paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1 proc., a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji Marpol ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery - wyjaśniło biuro prasowe GL.
Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim władze Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zapewniają, że rynek cargo nadal przynosi zyski.
- Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6 proc., co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką Lotos Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo - powiedział w komunikacie prasowym prezes PŻB Piotr Redmerski.
Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nyn"shamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund - łączą Świnoujście z Kopenhagą.
Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.