Po zaplanowanej na jesień przerwie modernizacyjnej, należący do PGNiG ekspedyt ropy naftowej w Barnówku wrócił już do pracy. Przerwa modernizacyjna zbiegła się z pracami wykonywanymi przez PKP PLK na trasie kolejowej, którą prowadzony jest wywóz z ekspedytu.
- Ruch na trasie kolejowej został wznowiony na początku listopada 2020. Pracujemy normalnie, to znaczy jak przed przestojem, zgodnie z ustalonymi harmonogramami. Przestój związany był z modernizacją frontu nalewczego - informuje Marcin Poznań, główny specjalista w biurze prasowym PGNiG SA.
Ekspedyt Barnówko funkcjonuje od 2000 r. Znajduje się w południowej części województwa zachodniopomorskiego, w gminie Dębno. Surowiec dostarczany jest do niego rurociągami oraz ciężarówkami z odwiertów, znajdujących się na terenie dwóch województw. Do odbiorców transportem kolejowym wysyłane są ropa naftowa oraz siarka. Wysyłka odbywa się linią kolejową nr 430 łączącą Barnówko ze stacją Kostrzyn. Jak informują służby prasowe spółki, podobnie jak przed jesienną modernizacją tak i teraz ekspedyt pracuje przez cały miesiąc siedem dni w tygodniu.
Potencjalne zagrożenie dla ciągłości dostaw mógł stanowić pogarszający się stan kilku starych wiaduktów kolejowych w ciągu linii kolejowej nr 430. Z tego względu PKP Polskie Linie Kolejowe rozebrały jesienią te konstrukcje, budując w ich miejsce nowe wiadukty. Wymieniono też w tych miejscach torowisko.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.