Po dwa pasy ruchu w każdą stronę zapewniła od niedzielnego, 13 grudnia, popołudnia GDDKiA na całej nowej pierwszej jezdni odcinka autostrady A1, powstającego w woj. śląskim. Na całym budowanym w woj. śląskim i łódzkim fragmencie A1 o długości 81 km dostępnych jest już ok. 47 km nowej jezdni.
Ostatnie zmiany w organizacji ruchu na placu budowy autostrady A1 w woj. śląskim rozpoczęto w czwartek. Jak poinformował PAP rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych Marek Prusak, najpierw udostępniono kolejnych 6 km nowej jezdni od Grabowej do początku obwodnicy Częstochowy, zapewniając po dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Na piątek początkowo planowano też zmianę organizacji na odcinku nowej jezdni od granicy województw łódzkiego i śląskiego do Grabowej, gdzie kierowcy mieli dotąd do dyspozycji dwa pasy i jeden przeciwny (tzw. przekrój 2+1). Ostatecznie - zgodnie z informacją Prusaka - ze względu m.in. na warunki atmosferyczne udało się tam udostępnić po dwa pasy ruchu (2+2) w niedzielę przed godz. 16.
Oddawane obecnie kierowcom odcinki to kolejne części pierwszej jezdni autostrady A1, powstającej między Częstochową a podłódzkim Tuszynem w śladzie starej drogi krajowej nr 1.
Inwestycja powstaje "pod ruchem". Oznacza to, że w czasie, gdy budowana jest jedna jezdnia autostrady, kierowcy korzystają z drugiej - dotąd była to dotychczasowa jezdnia starej "jedynki". W ostatnich miesiącach obustronny ruch przenoszony jest odcinkami na fragmenty pierwszej nowej betonowej jezdni autostrady (z asfaltowymi fragmentami na obiektach inżynieryjnych).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.