Szkolenia, warsztaty, spotkania, programy rozwoju, badania - KGHM Polska Miedź podsumowuje działania prospołeczne realizowane w 2020 r. we współpracy z samorządami Zagłębia Miedziowego. Wspólne projekty skierowane były przede wszystkim do uczniów, nauczycieli, rodziców i mieszkańców regionu - poinformowała spółka w komunikacie.
Podczas spotkania online z udziałem Zarządu KGHM oraz wójtami, burmistrzami, prezydentami i starostami powiatów z Zagłębia Miedziowego, Spółka przedstawiła też plany na 2021 rok. Działania będą rozszerzane lub zmieniane w zależności od rozwoju pandemii w Polsce.
- Pandemia nie zatrzymała KGHM i nie zatrzymała naszych społecznych działań prowadzonych wspólnie z samorządami. Część projektów przenieśliśmy do wirtualnej rzeczywistości, dzięki czemu udało się utrzymać szerokie grono odbiorców naszych programów liczonych w setkach nauczycieli i rodziców. W przyszłym roku chcemy kontynuować naszą aktywność na rzecz rodzin i nadal wspierać uczniów z Zagłębia Miedziowego – mówił podczas spotkania Radosław Stach, Wiceprezes Zarządu KGHM ds. Produkcji.
"KGHM w tym roku zrealizował szereg projektów dla środowiska lokalnego. Za nami są warsztaty dla rodziców podnoszące kompetencje wychowawcze czy kolejne działania w ramach wsparcia pieczy zastępczej. Dzięki kampanii miedziowej Spółki „Miedź Rodzinę” udało się znaleźć 14 nowych rodziców zastępczych dla dzieci z Zagłębia Miedziowego. Zaangażowaliśmy się również w rządową akcję pomocy dla seniorów. Firma przekazała m.in. paczki żywieniowe dla kilku tysięcy osób starszych. Uruchomiliśmy specjalną aplikację na telefony komórkowe naMIEDZI. Przedstawiamy tam Zagłębie Miedziowe w nowej odsłonie i w aktualnej sytuacji zapraszamy do wirtualnego zwiedzania tego regionu. Aplikacja pełna jest zdjęć, filmików i propozycji tras do turystyki indywidualnej i rodzinnej" - można przeczytać w komunikacie spółki.
"KGHM nie zapomina również o wsparciu dla swoich pracowników. W oddziałach firmy od tego roku funkcjonują Biblioteczki Rodzica z publikacjami do wypożyczenia. Udało się zorganizować warsztaty dla ojców i przeprowadzić akcję Dwie Godziny dla Rodziny. Z okazji urodzenia dziecka spółka przekazała w 2020 r. 368 prezentów dla świeżo upieczonych rodziców będących pracownikami firmy. Spółka może się też pochwalić sukcesem w przeprowadzeniu badania opinii wśród pracowników. Wzięło w nich udział 43 proc. załogi. Ankiety pozwolą KGHM na analizę i przygotowanie raportu na temat motywacji czy relacjach z przełożonymi. Dodatkowo każdy wypełniony przez pracownika arkusz przełożył się na wsparcie dla domów dziecka. Spółka przekaże wybranym placówkom ponad 42 tys. zł" - napisano również.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.