To może być przełomowe rozwiązanie dla produkcji samochodów elektrycznych. Skeleton Technologies, światowy lider w dziedzinie magazynowania energii i ultrakondensatorów opartych na grafenie, nawiązał współpracę z Instytutem Technologii w Karlsruhe, jedną z największych instytucji badawczych i edukacyjnych w Niemczech, w celu ukończenia prac nad SuperBattery - przełomową baterią grafenową z wyjątkowo szybkim czasem ładowania.
Ten wyjątkowo szybki czas ładowania w połączeniu z wytrzymałością - cykle ładowania liczy się w setkach tysięcy - sprawia, że SuperBattery jest idealnym rozwiązaniem trzech głównych problemów dotyczących pojazdów elektrycznych: powolnego ładowania, degradacji baterii i obaw o zasięg.
Kluczowym wyróżnikiem SuperBattery jest opatentowany przez firmę Skeleton materiał węglowy Curved Graphene, który umożliwia zastosowanie dużej mocy i długiej żywotności ultrakondensatorów w baterii grafenowej. Ultrakondensatory coraz częściej stają się idealną technologią uzupełniającą akumulatory litowo-jonowe, na co wskazuje również przejęcie przez Teslę producenta ultrakondensatorów - Maxwell Technologies, w nadziei na ulepszenie akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych Tesli.
- Współpraca między europejskimi firmami zajmującymi się magazynowaniem energii ma kluczowe znaczenie dla pozycji UE jako światowego lidera w dziedzinie magazynowania energii - komentuje Taavi Madiberk, dyrektor generalny Skeleton Technologies. - Cieszymy się, że podpisaliśmy umowę na rozwój SuperBattery z Instytutem Technologii w Karlsruhe i połączyliśmy siły, aby wprowadzić na rynek technologię, która wyrzuci z wody istniejące rozwiązania do ładowania pojazdów elektrycznych.
Instytut Technologii w Karlsruhe od dawna działa na polu rozwoju technologii magazynowania energii. W ramach współpracy między Skeleton i KIT jego dotychczasowe doświadczenia zostaną wykorzystane do wprowadzenia technologii magazynowania energii nowej generacji, takich jak SuperBattery na rynek.
- Uważamy, że Skeleton jest idealnie dopasowany do naszego celu. Firma jest zarówno elastyczna, jak i wystarczająco duża, aby opracować nowy proces, przełożyć naszą wiedzę do produktu i wprowadzić go na rynek - mówi Maximilian Fichtner, kierownik jednostki badawczej w KIT i dyrektor w Helmholtz-Institute Ulm.
- SuperBattery to przełom w branży motoryzacyjnej. Razem z akumulatorami litowo-jonowymi mają wszystko: wysoką energię i gęstość mocy, długą żywotność i 15-sekundowy czas ładowania - dodaje Taavi Madiberk.
Technologia SuperBattery wzbudziła już duże zainteresowanie w branży motoryzacyjnej i transportowej. Niedawno firma Skeleton Technologies podpisała list intencyjny o wartości 1 mld EUR z wiodącym producentem w branży motoryzacyjnej, aby wprowadzić tę technologię na rynek.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.