Obecnie 85 proc. produktów dostępnych na stacjach paliwowych sieci Orlen zostało wytworzonych w Polsce. Współpraca z koncernem umożliwiła przetrwanie w trudnych czasach wielu polskim producentom - podkreślił PKN Orlen, podsumowując swą wakacyjną akcję #WspieramyPolskę.
Jak podał w poniedziałek płocki koncern, w ramach inicjatywy promującej postawy patriotyzmu gospodarczego, biało-czerwona ciężarówka od czerwca dotarła do 14 województw, w tym 50 miejscowości, przejeżdżając 5,5 tys. km i spędzając w trasie ponad tysiąc godzin - w akcji #WspieramyPolskę wzięło udział niemal 20 tys. osób, a jedną z dodatkowych atrakcji były spotkania z mistrzami Grupy Sportowej Orlen i możliwość spróbowania swoich sił w symulatorze Formuły 1.
Podsumowując inicjatywę PKN Orlen podał, iż obecnie 85 proc. produktów dostępnych na stacjach paliw jego krajowej sieci, która liczy niemal 1800 placówek, zostało wytworzonych w Polsce.
- Współpraca z koncernem umożliwiła przetrwanie w trudnych czasach wielu polskim producentom - podkreśliła spółka. Według płockiego koncernu, polskie produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą - np. na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc.
- Patriotyzm gospodarczy odgrywa istotną rolę, dlatego w PKN Orlen mamy świadomość, że podejmowane przez nas decyzje biznesowe mają olbrzymi wpływ na nasze otoczenie, a w dobie pandemii pomogły wręcz przetrwać wielu polskim producentom i uratować miejsca pracy. Współpracujemy z ponad 170 polskimi producentami i zależy nam, by ich liczba wciąż rosła. Co ważne, biznesowo na tej współpracy korzystają obie strony. Takie podejście promujemy wśród naszych partnerów i konsumentów - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w poniedziałkowym komunikacie spółki.
Jak poinformował płocki koncern, powołując się na badania przeprowadzone przez Instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN Orlen powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów.
- Prawie 90 proc. Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne - zaznaczyła spółka.
PKN Orlen zwrócił uwagę, że w jego wakacyjną akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z tym koncernem sportowcy - Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, spotkać można było kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej Orlen, m.in. pilotów Orlen Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.