Bracia Golec, Justyna Święty Ersetic, Witold Bańka czy Krzysztof Wielicki - to tylko niektóre znane osobistości, które będą zachęcać do wypoczynku w województwie śląskim w ramach zainaugurowanej w środę, 1 lipca, kampanii #WybieramŚląskie.
- Naszym celem jest odbudowanie potencjału turystycznego regionu. Kampania #WybieramŚląskie ma pokazać, że wbrew krzywdzącym informacjom, które pojawiały się w niektórych mediach, województwo śląskie jest bezpieczne. Jesteśmy najbardziej przebadanym regionem w kraju pod względem COVID-19 - powiedział podczas konferencji prasowej w Parku Śląskim w Chorzowie marszałek województwa Jakub Chełstowski.
- Mamy świetnie przygotowane kurorty: Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska, Śląsk Cieszyński, nieodkrytą w mojej ocenie krainę Górnej Odry i oczywiście centralną część województwa, w której znajduje się Szlak Zabytków Techniki, kulinarny Szlak Śląskie Smaki i powstający Szlak Paulinów. Tych lokalizacji, które warto odwiedzić, jest bardzo dużo. Województwo śląskie jest piękne, różnorodne, a mieszkańcy gościnni. Wybierzcie Śląskie. Serdecznie zapraszam - dodał.
- Nie trzeba było długo prosić Braci Golców, żeby wziąć udział w tej kampanii. Czujemy się góralami, studiowaliśmy w Katowicach, ten region jest nam znany pod każdym względem i całym sercem wspieramy tę akcję. Góry są piękne o każdej porze roku, jest wspaniała tradycja, kultura, jedzenie i bardzo gościnni ludzie. Zachęcam do odwiedzania Żywiecczyzny i całego województwa - powiedział Łukasz Golec.
Celem kampanii jest pokazanie bogactwa kulturowego, przyrodniczego i turystycznego województwa śląskiego i zachęcenie do spędzenia wakacji w tym regionie. Kampania obejmie promocję: Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krainy Górnej Odry oraz szlaków turystycznych i kulturowych: Szlaku Zabytków Techniki, Szlaku Śląskie Smaki, Europejskiego Szlaku Paulinów.
Kampania jest częścią "Śląskiego pakietu dla turystyki", który ma wesprzeć branżę turystyczną w regionie. Wartość projektu to 3,5 mln zł. Pakiet zakłada nie tylko wsparcie finansowe, ale i promocję obiektów oraz atrakcji turystycznych, znajdujących się na terenie województwa śląskiego.
Wśród bohaterów kampanii znaleźli się: Bracia Golec, Adam Małysz, Tomasz Rożek, Witold Bańka, Justyna Święty Ersetic, Remigiusz Rączka, zespół Carrantouhill, Krzysztof Wielicki, Beskidzka i Jurajska grupa GOPR oraz ojcowie paulini z Jasnej Góry.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.