Na tory wracają kolejne pociągi PKP Intercity, zawieszone do tej pory z powodu epidemii koronawirusa. Przewoźnik umożliwia obecnie zakup biletów na połowę miejsc siedzących, aby podróżni mogli zajmować najwyżej co drugie miejsce - informuje PKP Intercity w środowym komunikacie.
Przewoźnika zaznacza, że od 3 maja tego roku na tory wróciło już kilkanaście zawieszonych lub skróconych wcześniej połączeń PKP Intercity. Kolejne decyzje o powrocie na tory następnych składów będą zależne przede wszystkim od aktualnie panujących warunków, możliwości swobodnego przemieszczania się oraz zainteresowania usługami przewoźnika.
W trosce o zapewnienie zachowania odpowiednich odległości pomiędzy pasażerami na pokładach pociągów przewoźnik umożliwia obecnie zakup biletów na połowę miejsc siedzących po to, aby podróżni mogli zajmować najwyżej co drugie miejsce.
Ponadto w jednej transakcji można zarezerwować miejsca w obrębie jednego przedziału. Maksymalna liczba miejsc możliwa do zarezerwowania w jednej transakcji i w jednym przedziale zostaje więc ograniczona do 4 miejsc w wagonach z przedziałami ośmioosobowymi i do 3 miejsc w wagonach z przedziałami sześcioosobowymi.
Przydzielanie co drugiego miejsca obowiązuje także w wagonach z przestrzenią bezprzedziałową.
Jak informuje przewoźnik, PKP Intercity stale monitoruje frekwencję w swoich pociągach. Ponadto na stacjach z najwyższą frekwencją i wymianą podróżnych obecni są pracownicy, którzy przy wsparciu Straży Ochrony Kolei czuwają nad bezpieczeństwem i sprawnością podróży oraz monitorują zapełnienie pociągów.
"Te działania pozwalają na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach składy mogą być wzmacniane dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi" - tłumaczy w komunikacie PKP Intercity.
Aby umożliwić bezpieczną podróż jak największej liczbie osób zainteresowanych danym połączeniem, PKP Intercity apeluje o kupowania biletów z wyprzedzeniem oraz pobierania rezerwacji miejsc do biletów okresowych. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł efektywnie dostosowywać ofertę do obecnego zapotrzebowania.
PKP Intercity zachęca także do kupowania biletów przez kanały zdalne, m.in. przez stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator, co pozwala dodatkowo ograniczyć kontakt z innymi osobami.
W ostatnich tygodniach PKP Intercity zwiększyło częstotliwość dezynfekowania i czyszczenia składów. Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, stacji postojowej, z której wyprawianych jest najwięcej pociągów przewoźnika, dezynfekowane są kluczowe miejsca i elementy wyposażenia wagonów, z którymi podróżny ma bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami czy toalety.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.