PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 marca 2020 15:33 Polska Agencja Prasowa 1,108 odsłon

Fragment Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna już w kwietniu

Budowa głównego rybnickiego fragmentu Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna to największy unijny projekt dotyczący dróg wojewódzkich w woj. śląskim
fot: GDDKiA

Po zakończeniu w ub. roku budowy ponad 10 kilometrów Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna w Rybniku, samorząd miasta, który jest inwestorem przedsięwzięcia sygnalizuje, że otwarcie nowego odcinka powinno być możliwe w drugiej połowie kwietnia br.

Budowa głównego rybnickiego fragmentu Regionalnej Drogi Racibórz-Pszczyna to największy unijny projekt dotyczący dróg wojewódzkich w woj. śląskim. Bezkolizyjny, dwujezdniowy odcinek będzie obwodnicą Rybnika: częściowo powinien rozładować ruch w mieście i znacznie skróci dojazd do węzła autostrady A1 w sąsiednich Żorach.

Umowę na wykonanie inwestycji (z firmą Intercor, za 352,6 mln zł) miejscowy samorząd podpisał pod koniec kwietnia 2017 r. Budowa zakończyła się 31 grudnia ub. roku. Od tego czasu trwają procedury odbiorowe.

W czwartek rzeczniczka rybnickiego magistratu Agnieszka Skupień poinformowała, że wojewódzcy inspektorzy nadzoru budowlanego zakończyli już odbiór praktycznie wszystkich obiektów inżynieryjnych, wyjątkiem jest estakada między węzłami Chwałowicka i Śródmiejska. Odebrano też pierwszy odcinek części drogowej - od Żor do węzła Gotartowicka.

Z początkiem przyszłego tygodnia ruszą odbiory znajdujących się wzdłuż trasy zbiorników retencyjnych i przepompowni. Na finiszu są również uzgodnienia związane z kładką rowerową w pobliżu Drogi Śródmiejskiej.

- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w połowie przyszłego tygodnia będzie można zgłosić ostateczne zakończenie robót budowlanych. Po upływie 14 dni, kiedy to uprawomocnią się wszystkie decyzje administracyjne, droga zostanie dopuszczona do ruchu - zapowiedział naczelnik W wydziału dróg Jacek Hawel.

Częścią inwestycji drogowej jest zagospodarowanie zieleni - wykonawca nasadził drzewa i krzewy oraz obsiał skarpy. Z inicjatywy miasta trawę zastąpiono mieszanką roślin, niewymagających szczególnych zabiegów.

- Przekazaliśmy wykonawcy nasiona mieszanki z mikrokoniczyną i koniczyną zwyczajną. Chodzi o to, aby utrzymanie drogi nie generowało dodatkowej pracy i kosztów, związanych z koniecznością częstego koszenia. Ze względu na wysokość skarp i relatywnie trudny teren ten pomysł to eksperyment - zastrzegła dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej Joanna Kotynia.

Zbudowana trasa wiedzie od ronda Raciborskiego na granicy z Żorami (przy tamtejszym węźle A1) do ul. Wodzisławskiej. Z okolicznymi drogami wiąże ją pięć węzłów. Jeden z nich przechodzi w zbudowaną w ramach tego samego przedsięwzięcia, liczącą niespełna kilometr tzw. Drogę Śródmiejską: alternatywne połączenie nowej arterii ze ścisłym centrum dla obciążonej ruchem ul. Wodzisławskiej.

Całkowity koszt budowy sięgnął 433,7 mln zł (w tym 290 mln zł unijnej dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20). Najdroższym elementem była estakada nad tzw. międzytorzem - warta ok. 62 mln zł. Ogółem na liczącej ponad 10 km trasie - o charakterze drogi głównej przyspieszonej - powstało 11 wiaduktów i 2 mosty.

 

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • PFOBL
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górniczy związkowcy zwrócili się do minister przemysłu
16 kwietnia 2024
13,467 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]