Nowe pomysły GDDKiA mają zakończyć zmorę polskich kierowców: usterki, pęknięcia jezdni i niedoróbki na niedawno wybudowanych trasach. Ostatnio nieprawidłowości wytknięto przy budowie obwodnicy Wyszkowa (Ferrovial, Budimex i Mosty Łódź), trasy Białobrzegi — Jedlińsk (Acciona i Mostostal Warszawa) czy autostrady Kraków — Szarów (Dragados i Polimex Mostostal).
Dyrekcja w takich przypadkach zażąda wydłużenia gwarnacji do 60 miesięcy i oprócz naprawy na koszt wykonawcy - teraz także zadośćuczynienia. Egzekwowane będą kary umowne. GDDKiA będzie też kontrolować wykonawców.
- Wdrożyliśmy w naszych 16 laboratoriach system zarządzania jakością, zgodnie z którym co miesiąc odbywa się kontrola wykonania realizowanego kontraktu. Raport jest przekazywany do oddziału dyrekcji. Otrzymuje go też centrala i nadzór - mówi Tomasz Rudnicki.
Dyrekcja buduje także laboratoria polowe, które pozwolą na bieżąco sprawdzać jakość robót w terenie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.