Ruszył Mój GOV. To nowe otwarcie w kontakcie obywatela z e-administracją. Jedno proste logowanie daje dostęp do wszystkich e-usług i informacji gromadzonych w rejestrach państwowych.
- Kiedy zaczynaliśmy prace nad portalem GOV.PL wszystkie ministerstwa i urzędy prowadziły swoje strony internetowe. Odnalezienie tam informacji lub usługi było trudne – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – GOV.PL powstał po to, by obywatele mieli łatwiejszy dostęp do informacji o tym, co dzieje się w poszczególnych instytucjach. Wystarczy znać jeden adres GOV.PL, by znaleźć wszystko, czego potrzebujemy – dodał szef MC.
Obecnie w ramach portalu działają m.in. strony internetowe 19 ministerstw, pięciu urzędów. Użytkownicy znajdą tam także 141 ze 195 kart usług i sześć serwisów tematycznych.
- Chcemy, aby GOV.PL był dostępny dla wszystkich. Dlatego naszym priorytetem jest także dostępność cyfrowa dla osób z niepełnosprawnościami – powiedział Zagórski.
Jedną z nowości na portalu GOV.PL jest panel Mój GOV. Jego powstanie to efekt wielomiesięcznej pracy zespołów Ministerstwa Cyfryzacji i Centralnego Ośrodka Informatyki.
Czym jest Mój GOV? To wszystkie dane i usługi w jednym miejscu. Wystarczy zalogować się Profilem Zaufanym lub e-dowodem.
- Jedno proste i intuicyjne logowanie daje dostęp do naszych osobistych danych zgromadzonych m.in w rejestrze PESEL, Rejestrze Dowodów Osobistych oraz danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów nt. posiadanych pojazdów – powiedział minister Marek Zagórski. - Po zalogowaniu do panelu Mój GOV, bez konieczności dodatkowego uwierzytelniania, użytkownik dostaje też dostęp do systemów PUE ZUS oraz Indywidualnego Konta Pacjenta – dodał szef MC.
Logowanie do panelu Mój GOV daje obecnie dostęp do e-usług: złóż wniosek o wpisanie do rejestru wyborców, dopisz się do spisu wyborców, zgłoś zamiar głosowania korespondencyjnego, zyskaj dostęp do informacji publicznej, zgłoś narodziny dziecka, wyślij pismo ogólne.
Prawdziwą rewolucją jest dostępna w Mój GOV nowa skrzynka służąca do wymiany korespondencji z urzędami. Od teraz, aby wysłać pismo do urzędu nie musimy wchodzić na platformę ePUAP. Nowa skrzynka ma możliwość konfiguracji i prowadzi użytkownika krok po kroku. Odpowiedź na pismo przesłane z urzędu to teraz kilka kliknięć myszką!
Już dziś ponad 40 proc. użytkowników łączy się z GOV.PL z telefonów. Panel Mój GOV jest dostępny ze strony głównej serwisu GOV.PL, który staje się coraz bardziej popularny. Średnio każdego miesiąca korzysta z niego ponad 3 miliony osób.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.