Władze Katowic podniosą aż o 50 proc. opłaty za parkowanie w nowo wydzielonej podstrefie "Ceglana-Wita Stwosza". Pojazdy niekatowiczan powinny w zasadzie zniknąć z tutejszych parkingów i ulic, natomiast katowiczanie dostaną tańszą "kartę mieszkańca". Prezydent Marcin Krupa przekonuje, że realizuje w ten sposób obietnice wyborcze.
"Projekt uchwały opublikowano na Platformie Konsultacji Społecznych, gdzie organizacje pożytku publicznego w ciągu najbliższych dwóch tygodni mogą przekazywać swoje uwagi. Następnie projekt zaopiniują komisje rady miasta, a ostatecznie – najprawdopodobniej we wrześniu – projekt trafi pod na sesję rady miasta" - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Katowicach.
- Do Katowic w ciągu doby wjeżdża średnio 123 tys. pojazdów z rejestracjami miast ościennych. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę centrów przesiadkowych. Inwestycje mają zachęcić do wjazdu do centrum miasta komunikacją miejską. W Zawodziu czy też Brynowie budujemy po kilkaset miejsc parkingowych, tak by kierowcy nie musieli ich szukać w centrum. Na podstawie biletu na tramwaj lub autobus będą mogli zaparkować bezpłatnie. Jednak zdajemy sobie sprawę, że nie każdy zawsze może zrezygnować z podróży samochodem. W centrum naszego miasta działają urzędy, przychodnie – dlatego też zmiany w zakresie strefy parkowania mają pomóc wymusić rotację pojazdów – wyjaśnia Marcin Krupa, prezydent Katowic.
– Jednocześnie zgodnie z moją przedwyborczą obietnicą pracujemy nad wdrożeniem karty mieszkańca. Jej głównym celem jest premiowanie osób, które są zameldowane w Katowicach i właśnie tutaj odprowadzają podatki, co jest bardzo ważne z punktu widzenia budżetu miasta. Karta będzie zapewniała m.in. tańsze parkowanie. Droższy parking dla osób spoza Katowic, wraz z powstającymi centrami przesiadkowymi, ma stanowić element polityki transportowej ukierunkowanej na zachęcanie naszych gości do podróżowania do Katowic komunikacja publiczną – dodaje prezydent.
Uchwała jest pierwszym elementem zmian w polityce parkingowej Katowic. Główna zmiana polega na podzieleniu obecnej strefy płatnego parkowania na dwie podstrefy: "Śródmieście" i "Ceglana-Wita Stwosza".
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Brawo!!! A dla rej. SO i SBE 200% opłat