Z raportu kontrolerów wynika, że lampy muszą zostać zmodernizowane. Są one popękane, metalowe części są pokryte rdzą, a ubytki betonu odsłaniają zbrojenie. Zardzewiałe są też wysięgniki metalowe i oprawy oświetlenia. Na pierwszy rzut oka widać, że wcześniej nie dbano o stan techniczny słupów oświetleniowych.
Rzecznik prasowy firmy Stalexport, Rafał Czechowski przesłał portalowi nettg.pl pismo dotyczące kontroli Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Oto jego treść:
- Inspekcja dokonana przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego nie zajmowała się węzłem Jeleń, bo ten leży w całości w województwie śląskim. Po sprawdzeniu wielu elementów infrastruktury autostrady po stronie Małopolski inspektor wskazał na nieużywane latarnie w Byczynie jako nie spełniające standardów budowlanych, ale jednocześnie podkreślił, że nie stanowią one zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników drogi. Niezależnie od ostatecznej decyzji inspektora, Stalexport Autostrada Małopolska SA podejmie działania zmierzające do likwidacji nieużywanych latarni zarówno w Byczynie jak i w Jeleniu. W tym celu wystąpi do właściwych inspektorów nadzoru budowlanego w obu województwach o wyrażenie zgody na rozbiórkę. Nowe oświetlenie w Jeleniu nie znajduje się w planach inwestycyjnych koncesjonariusza – informuje nas rzecznik Czechowski.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.