Przedstawiciele katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadają, że w czerwcu zostanie ogłoszone kolejne postępowanie przetargowe na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia. Pierwsze przetargi na realizację tej inwestycji zostały unieważnione.
Jak przypominają przedstawiciele GDDKiA dotychczasowe postępowania unieważniono, bowiem ceny najkorzystniejszych ofert przewyższyły kwoty, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tych przedsięwzięć. Budowa obwodnicy Poręby i Zawiercia została podzielona na dwa zadania: pierwsze obejmujące odcinek Siewierz-Zawiercie Kromołów (o długości ok. 16,7 km) oraz drugie obejmujące odcinek Kromołów-Żerkowice (o długości ok. 7,6 km). Oferty w przetargu na pierwszy odcinek złożyło ośmiu wykonawców, a na drugi siedmiu. Wszystkie zdecydowanie przekraczały kosztorys.
Obwodnica Poręby i Zawiercia będzie miała w sumie ponad 24 km długości. Pobiegnie wzdłuż DK78 przez powiaty będziński i zawierciański oraz przez miejscowości Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie i Ogrodzieniec. Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 połączy się z funkcjonującą już obwodnicą Siewierza. DK78 komunikuje sąsiadujące miejscowości m.in. z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Obwodnica umożliwi ominięcie śródmieści, a tym samym poprawę warunków życia mieszkańców. W szczególności zredukuje uciążliwości powodowane ruchem samochodowym - głownie pojazdów ciężarowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.