Jak poinformowali przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na autostradę A18 został unieważniony. Chodzi o przetarg na przebudowę pierwszych 22 km DK18 i dostosowanie do parametrów autostrady.
W przetargu wpłynęło pięć ofert o wartości od ok. 308,2 do 332,3 ml zł. Jako, że wszystkie oferty przekroczyły kwotę, jak zamawiający przeznaczył na realizację inwestycji tj. 303,8 mln zł, podjęta została decyzja o unieważnieniu przetargu. Ponowne postępowanie GDDKiA planuje ogłosić w pierwszej połowie czerwca br.
Jak przypominają przedstawiciele GDDKiA, przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą).
DK18 zmienia się w autostradę A18 już od ponad dekady. Jezdnia północna została dobudowana w pierwszej fazie dostosowania DK18 Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Prace rozpoczęły się w listopadzie 2004 roku, a dobudowaną jezdnię północną oddano do użytku w roku 2006. W drugiej fazie przebudowana zostanie jezdnia południowa, a także powstaną drogi dojazdowe, przebudowane będą elementy węzłów autostradowych, powstaną urządzenia infrastruktury technicznej, a istniejące zostaną przebudowane. Oprócz Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) powstaną elementy systemów utrzymania i zarządzania autostradą, urządzenia związane z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt) oraz zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.