Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w sobotę, 11 maja, wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi S1 Przybędza – Milówka, czyli tzw. Obejście Węgierskiej Górki. Kontrakt zrealizuje firma Mirbud.
Wykonawca zaoferował wykonanie kontraktu za niemal 1,379 mld zł brutto w czasie 34 miesięcy, w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu na realizację robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc. Fakt, że wykonawca realizuje zlecenie w formule „Projektuj i Buduj” oznacza, że w musi w pierwszej kolejności opracować dokumentację projektowo-wykonawczą oraz uzyskać niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi o długości 8,530 km. Droga S1 na odcinku Przybędza - Milówka będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy (jedna jezdnia po dwa pasy ruchu, na odcinku przed i za tunelami) oraz dwujezdniowy (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami) Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.