REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
29 kwietnia 2019 11:34 Portal gospodarka i ludzie : : autor: BL 2 tys. odsłon

Z początkiem maja rusza trzecia edycja projektu pod nazwą „Kolej na Muzea” - promocyjna oferta kulturalna w placówkach muzealnych i galeriach sztuki

fot: Koleje Śląskie

Koleje Śląskie, regionalne placówki muzealne i galerie sztuki po raz kolejny zapraszają do korzystania z ich oferty kulturalnej w niższych cenach. Aby wziąć udział w promocji, wystarczy zgłosić się do placówek biorących udział w projekcie z ważnym biletem Kolei Śląskich. Akcja potrwa od maja do końca września - poinformował portal netTG.pl Adam Korkiewicz z Kolei Śląskich. 

Projekt „Kolej na Muzea” został zapoczątkowany w 2017 r. przez Koleje Śląskie oraz Muzeum Śląskie. Pierwsza odsłona spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem, że w kolejnym roku został on rozszerzony o ponad 20 kolejnych jednostek. W tym roku dodatkowo rozszerzony został też okres obowiązywania całej akcji, tym razem bowiem muzea zapraszają do korzystania ze zniżkowych biletów już od początku maja. Z takiej propozycji może skorzystać każdy, kto pokaże kasjerowi w muzeum ważny bilet Kolei Śląskich, obejmujący miejscowość, w której znajduje się dana placówka. W zależności od danej jednostki możliwy rabat do uzyskania będzie wynosić od 20 do 100 procent.

Trzecia odsłona akcji „Kolej na Muzea” jest dla Kolei Śląskich wyjątkowo ważna, ponieważ cały rok 2019 śląski przewoźnik obchodzi pod znakiem kultury. Ideą tej kampanii jest przybliżanie mieszkańcom oferty kulturalnej województwa śląskiego, ze szczególnym uwzględnieniem takich miejscowości, które znajdują się w nieco większym oddaleniu od tradycyjnie pojmowanego centrum regionu. Cieszy zatem fakt, że do udziału w „Kolei na Muzea” zgłosiły się takie placówki jak np. Zamek Cieszyn, Industrialne Centrum Kultury w Rybniku-Niewiadomiu, Muzeum Śląska Cieszyńskiego, Muzeum Miejskie w Żywcu, Muzeum Zamek w Oświęcimiu czy Parafia Ewangelicko-Augsburska w Cieszynie.

– Chcemy, by Koleje Śląskie były swego rodzaju łącznikiem pomiędzy mieszkańcami a poszczególnymi jednostkami kulturalnymi. Mamy nadzieję, że dzięki temu podróżni nie tylko skorzystają z możliwości tańszego zwiedzania, ale również przekonają się do tego, że pociąg może się kojarzyć również z ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu, a nie jest jedynie środkiem transportu do szkoły czy pracy – mówi Wojciech Dinges, prezes Zarządu Kolei Śląskich. – Z racji Roku Kultury będziemy chcieli też podejmować różnego rodzaju dodatkowe akcje w indywidualnej współpracy z poszczególnymi placówkami. Zachęcamy zatem z jednej strony muzea do kontaktu, a z drugiej mieszkańców regionu do śledzenia naszej strony internetowej, gdzie będziemy informować o różnego rodzaju planowanych niespodziankach – dodaje.

Rok 2019 to bardzo ważny czas również dla drugiego inicjatora tego projektu – czyli Muzeum Śląskiego. W tym roku placówka obchodzi bowiem 90-lecie swojej działalności. Najbliższą okazją do świętowania będzie obchodzona 18 maja Noc Muzeów, podczas której wszystkie przygotowane przez Muzeum Śląskie atrakcje odbędą się pod wspólnym hasłem: „Nasze urodziny”.

- Zainicjowana dwa lata temu przez Muzeum Śląskie oraz Koleje Śląskie akcja „Kolej na muzea” spotkała się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem ze strony publiczności. Chodzi nam o zmniejszenie dystansu do muzeum – rozumianego zarówno dosłownie – jako odległość, jak i metaforycznie. Staramy się w ten sposób przekonać podróżujących, że dostęp do sztuki jest czymś łatwym i naturalnym, a przy tym jest bardzo atrakcyjnym sposobem spędzania wolnego czasu. Z kulturą jest więc zawsze po drodze, niezależnie od tego skąd wyruszamy i dokąd zmierzamy – mówi Alicja Knast, dyrektor Muzeum Śląskiego w Katowicach.

Łącznie do udziału w projekcie zgłosiło się 21 placówek. Zakres tematyczny oferowany przez poszczególne jednostki wydaje się na tyle zróżnicowany, że każdy będzie w stanie znaleźć dla siebie coś ciekawego. Na szeroki wybór mogą liczyć np. miłośnicy sztuki, w akcji wezmą udział bowiem aż cztery galerie. Znajdą się wśród nich: Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach, Sosnowieckie Centrum Sztuki oraz Galeria Sztuki Współczesnej Esta w Gliwicach.

Z historią i kulturą poszczególnych miast i obiektów będzie się można zapoznać, odwiedzając np. Pałac Schoena w Sosnowcu, Muzeum Miejskie w Tychach, Muzeum Historii Katowic, Muzeum Zamkowe w Pszczynie czy Muzeum w Rybniku.

Wśród oferowanych atrakcji nie może oczywiście zabraknąć tych związanych z przemysłową historią naszego regionu. Stąd też z biletem Kolei Śląskich będzie można taniej zwiedzić m.in. Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, Muzeum Browarów Książęcych w Tychach oraz Walcownię Cynku w Katowicach-Szopienicach. Z tą dawniejszą historią będzie się można z kolei zapoznać odwiedzając Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie. Dodatkowo wyjątkowe miejsce na liście wszystkich uczestników akcji trzeba przyznać Muzeum Powstań Śląskich, z racji obchodzonego w tym roku 100-lecia Powstań Śląskich.

– To wyjątkowy rok dla regionu i jego mieszkańców, chcemy godnie uczcić stulecie wybuchu powstań śląskich. Kultura jest jednym z budulców naszej tożsamości i wierzę, że tysiące osób podróżujących Kolejami Śląskimi skorzystają z tej okazji i odwiedzą instytucje kultury w województwie – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • BRMKS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Wstrząs w kopalni, załoga wycofana
18 listopada 2024
57 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]