- Na pewno można stwierdzić, że wzrasta świadomość pracodawców w zakresie bhp. Wiedzą, że kwestie związane z tą dziedziną są kluczowe dla zarządzania w firmie i mają bezpośrednie przełożenie na wyniki ekonomiczne - ocenia Marta Gardziewicz-Halczuk, project director w firmie IBC Investments Sp.z o.o. działającej pod marką FairEXPO, w rozmowie z "Trybuną Górniczą".
Targi bhp już za nami. Prosiłbym zatem o podsumowanie tych trzech targowych dni.
- Targi już na dobre wpisały się w kalendarz wydarzeń związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 70 wystawców, zarówno z Polski, jak i zagranicy. Mieliśmy m.in. reprezentantów Austrii, Danii, Francji, Holandii, Niemiec czy Chin. W ciągu tych 19 edycji targi stały się ważną platformą, na której spotykają się firmy dbające o bezpieczeństwo w środowisku pracy oraz producenci i dystrybutorzy działający na rynku bhp. Inicjatywa ta jest doceniana przez instytucje państwowe. W tym roku patronami wydarzenia byli m.in. Główny Inspektor Pracy, Wyższy Urząd Górniczy oraz Urząd Dozoru Technicznego.
Targi bhp to nie tylko część handlowa, ale także bogaty program merytoryczny.
- To ważny element tego wydarzenia. Podczas targów można było spotkać się nie tylko z wystawcami, ale także z wieloma ekspertami. Przez trzy dni trwania targów odbywały się konferencje, fora, panele dyskusyjne i spotkania branżowe oraz pokazy przygotowane przez uznane w środowisku instytucje, partnerów merytorycznych i medialnych oraz przedstawicieli różnych gałęzi przemysłu, będących liderami w przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
Czy na tegorocznych targach można było zauważyć jakiś trend?
- Na pewno można stwierdzić, że wzrasta świadomość pracodawców w zakresie bhp. Wiedzą, że kwestie związane z tą dziedziną są kluczowe dla zarządzania w firmie i mają bezpośrednie przełożenie na wyniki ekonomiczne. Od kilku lat obserwujemy, że na targach pojawia się coraz więcej pracodawców i przedstawicieli kadry zarządzającej. Oczekują oni, że znajdą w Katowicach kompleksowe rozwiązaniami w zarządzaniu bhp. Naprzeciw tym potrzebom wychodzą wystawcy, którzy prezentują pełną ofertę.
W ramach targów odbywa się także konkurs dotyczący najlepszych produktów i rozwiązań z zakresu bhp. Które z nich zostały docenione w tym roku?
- W tym roku zgłoszone do konkursu produkty oceniane były w dwóch kategoriach, czyli Usługa oraz Najlepszy Produkt Targów BHP 2019. Nagrody przyznało jury pod kierownictwem prof. Kazimierza Lebeckiego. W pierwszej kategorii największym uznaniem cieszyła się zgłoszona przez firmę Kunicki Desing usługa Quizspotter polegająca na realizacji interaktywnych, multimedialnych turniejów w zakresie bezpieczeństwa pracy i wiedzy z przepisów wewnątrzzakładowych. Drugie miejsce zdobyła firma BHP VR za innowacyjne szkolenia w technologii wirtualnej rzeczywistości, a trzecie miejsce przypadło firmie BlueKanGo za platformę systemową BlueKanGo. Natomiast najlepszymi produktami zostały wybrane multimedialna kurtka ochronna firmy Kegel-Błażusiak, buty firmy Schütze-Schuhe GmbH przystosowane do pracy w trudnych warunkach oraz półpłynna, biodegradowalna pasta do usuwania ciężkich zabrudzeń, którą na Targach zaprezentowała firma Alfa i Omega. Jury przyznało także wyróżnienie dla Przedsiębiorstwa Odzieżowego RAKON za odzież medyczną.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM. Szczegóły: nettg.pl/premium. Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.