REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 marca 2019 09:51 Polska Agencja Prasowa

Konsultacje społeczne w sprawie wpływu na środowisko nowej linii tramwajowej

Biorąc pod uwagę głosy mieszkańców, dokonano kilku korekt nowej linii tramwajowej prowadzącej na południe miasta
fot: Krystian Krawczyk

Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące raportu oddziaływania na środowisko nowej linii tramwajowej w Katowicach, mającej prowadzić na południe miasta - podał w środę, 13 marca, Urząd Miasta.

- Rozpoczęcie konsultacji to zwieńczenie kilkudziesięciu miesięcy pracy zespołu osób i firm zewnętrznych zaangażowanych w ten projekt. W tym czasie prowadzone były rozmowy z mieszkańcami, wieloma właścicielami nieruchomości znajdujących się na trasie i w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji oraz przygotowywane były materiały merytoryczne do raportu - powiedział wiceprezydent Katowic Bogumił Sobula.

- W ramach tych prac przeprowadzono m.in. 12-miesięczne obserwacje i inwentaryzacje przyrodnicze. Biorąc pod uwagę głosy mieszkańców, ostatecznie dokonaliśmy kilku korekt w stosunku do przebiegu trasy zaprezentowanej w 2016 r. - dodał.

Najważniejsza modyfikacja dotyczy przebiegu trasy na ostatnim odcinku. W jej wyniku torowisko tramwajowe będzie poprowadzone wzdłuż ul. Bażantów na dłuższym odcinku niż pierwotnie planowano. Ograniczenia terenowe spowodowały też, że zaplanowana pierwotnie pętla do nawracania zostanie zastąpiona tzw. trójkątem torowym.

Równocześnie zdecydowano o rozbudowie przystanku przy ul. Radockiego, który w przyszłości będzie miejscem spinającym dodatkowe linie autobusowe, w tym busów elektrycznych kursujących po osiedlu Odrodzenia oraz po terenach mieszkaniowych na południe od ul. Bażantów, by dowozić mieszkańców do przystanków tramwajowych.

Szacowany kilka lat temu koszt inwestycji to 110 mln zł, z czego znacząca część ma zostać sfinansowania ze środków Unii Europejskiej. Wyniki przetargów na roboty torowe realizowane m.in. przez Tramwaje Śląskie wskazują, że ta wartość może być wyższa. Władze miasta zdecydowały jednak, że inwestycja zostanie zrealizowana niezależnie od ostatecznej skali niezbędnego zaangażowania finansowego ze strony miasta, ponieważ będzie kluczowym elementem poprawiającym skomunikowanie południowych dzielnic z resztą Katowic.

Konsultacje dokumentu potrwają do 1 kwietnia br. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje pytania i uwagi pisemnie (na adres Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach, pl. Grunwaldzki 8/10, 40-127 Katowice) lub elektronicznie (na adres sekretariat.katowice@rdos.gov.pl). Pełna treść dokumentu znajduje się na stronie www.bip.katowice.rdos.gov.pl (w zakładce "Obwieszczenia i zawiadomienia").

Przed zakończeniem prac projektowych planowane są jeszcze spotkania, w trakcie których dyskutowane będą szczegółowe rozwiązania, takie jak sposób zagospodarowania przystanków czy rodzaj parkingów i stacji rowerowych.

Długość torowiska wyniesie około 5 km. Trasa rozpocznie swój bieg od aktualnie powstającego Centrum Przesiadkowego Park & Ride "Brynów", a zakończy się kolejnym Centrum Przesiadkowym Park & Ride "Kostuchna", przy ul. Bażantów powyżej skrzyżowania z ul. Zabłockiego.

Na nowej linii powstanie sześć przystanków, z których trzy będą także zapewniały możliwość bezpośredniego przesiadania się na autobus w systemie "drzwi - drzwi".

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VGMOA
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
W Łaziskach Górnych jadą na cztery zmiany
1 marca 2025
25.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]