Kolejnych 14 stacji sieci Lotos przejdzie w tym roku tzw. standaryzację. Chodzi nie tylko o podobny wygląd, ale również o taką samą ofertę produktów – zarówno paliwowych, jak i gastronomiczno-sklepowych - podało we wtorek, 12 lutego, biuro prasowe Lotosu.
Wprowadzenie spójnego i wyższego standardu na stacjach to teraz główny cel spółki Lotos Paliwa zarządzającej siecią. W 2018 r. Lotos zgodnie z planem ujednolicił 14 stacji. W 2019 r. spółka planuje wydać kilkaset milionów złotych na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów - czytamy w komunikacie koncernu.
Standaryzacja stacji sieci Lotos
Stacje o jednolitym wyglądzie działają już w Olsztynie, Rypinie, Katowicach, Tuszynie (2 stacje), Będzinie, Warszawie, Rawiczu, Żarach, Łęcznej, Chełmie, Sosnowcu i Żorach (2 stacje).
Standaryzacja objęła przede wszystkim wymianę wizualizacji zewnętrznej, przebudowę sklepu oraz remont stacji i toalet. Zmieniły się elewacja, pylony cenowe, meble wewnątrz sklepu, oświetlenie czy terakota.
Wymieniono także dystrybutory, wyremontowano dach, nawierzchnię drogową na stacji, instalację wodno-kanalizacyjną i wiatę. Część stacji przystosowano do wymogów restauracji amerykańskiej sieci Subway. W kilku przypadkach powiększono sklep, a do oferty wprowadzono paliwa premium Dynamic (w sumie są już one dostępne na 3/5 stacji sieci Lotos). Zmieniły się także same Cafe Punkty: w tej chwili działa ich niemal 400 (na 4/5 stacji sieci Lotos).
Standaryzacja to kluczowy cel
Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii Gdańskiej od 1992 r. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat - przypomina spółka, dodając, że ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty.
Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju LotosU do 2022 r. jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych - podkreśla spółka w komunikacie.
Jedna z pierwszych stacji własnych sieci Lotos
Zgodnie z planami, do 2024 r. z rynku zniknie marka Optima. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu Premium. Podobnie będzie ze stacjami franczyzowymi, które zdecydują się na przedłużenie umowy - zapowiada Lotos.
– Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos – mówi Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury Lotos Paliwa.
Nowoczesna stacja testowa w Warszawie
Jedną z modelowych stacji, która została objęta standaryzacją, jest stacja przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie. Znajdują się tam ekologiczne rozwiązania, punkt ładowania samochodów elektrycznych, odświeżony projekt wnętrza. Lotos testuje tutaj wszystkie technologiczne nowinki, począwszy od sklepu, po zasilanie stacji z odnawialnych źródeł energii (OZE).
W 2019 r. zaplanowano ujednolicenie kolejnych 14 stacji sieci Lotos w miastach: Pabianice, Rosówek, Rybnik, Mikołów, Gdynia, Reda, Kikół, Puck, Skołoszów, Wrocław, Krosno, Pasłęk, Gdańsk i Kutno. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.
Lotos to polska grupa kapitałowa o strategicznym znaczeniu dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii i polskiej gospodarki. Wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Posiada jedną z najnowocześniejszych europejskich rafinerii w Gdańsku, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – Lotos Dynamic.
Lotos to także sieć blisko 500 stacji paliw przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach całego kraju. Lotos zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Zajmuje też pozycję drugiego przewoźnika kolejowego w kraju. Lotos to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.