Czeski przewoźnik kolejowy Leo Express, który na początku października czasowo zawiesił weekendowe połączenie między Pragą i Krakowem, pod koniec tego miesiąca wznowi je. Od 20 czerwca przyszłego roku pociągi między stolicą Czech i Krakowem będą jeździły codziennie.
Powodem zawieszenia bezpośredniego połączenia kolejowego między Pragą a Krakowem są remonty polskich torów - poinformował w piątek, 9 listopada, w komunikacie Emil Sedlarik, rzecznik prasowy Leo Express. W związku z tym w okresie między 9 październikiem a 30 listopada 2018 r. oraz między 7 stycznia a 22 marca 2019 r. weekendowe pociągi nie kursują, a w tym czasie na ich miejsce uruchamiane są autobusy.
Pociągi wznowione na świąteczny grudzień
Zgodnie z informacjami przekazanymi w piątek, weekendowe połączenie między Czechami i Polską będzie wznowione od 30 listopada do 7 stycznia oraz ponownie od 22 marca. Od 20 czerwca, kiedy pojawi się nowy polski rozkład jazdy, pociągi będą kursowały codziennie.
- Zaczęliśmy sprzedaż biletów na popularnym, bezpośrednim połączeniu między Pragą a Polską, które zostanie wznowione 30 listopada. Bez ograniczeń na polskich torach i wydłużania czasu przejazdu moglibyśmy w każdej chwili rozpocząć codzienne kursowanie - zaznaczył Sedlarik.
W przyszłym roku po 20 czerwca mają jeździć codzień
Zapowiedział, że pociągi Leo Express od 20 czerwca przyszłego roku będą jeździły do Krakowa codziennie.
- Istotne naprawy infrastruktury zostaną zakończone latem i nasze pociągi będą miały zapewnione optymalne warunki przejazdu - ocenił rzecznik.
Czeski Leo Express regularne kursy z Pragi przez Katowice do Krakowa rozpoczął 20 lipca tego roku, jako pierwszy dalekobieżny prywatny przewoźnik kolejowy.
Katowice - Praga w 4 godziny i 42 minuty
Przygotowania do wejścia na polski rynek czeskiego przewoźnika oferującego międzynarodowe połączenie kolejowe do Pragi trwały od 2017 roku. W tym czasie firma uzyskała wszystkie wymagane zgody i zezwolenia.
Czas jazdy z Krakowa do Pragi wynosi 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. Według przedstawicieli przewoźnika jest to najszybsze dostępne połączenie lądowe na tej trasie.
Flirty z gniazdkami, wifi i cateringiem
Połączenie było realizowane posiadanymi przez przewoźnika pociągami Flirt produkcji szwajcarskiej firmy Stadler Raidl. Obsługą pasażerów na pokładzie zajmowali się stewardzi; wśród udogodnień podróży są gniazdka, bezpłatne wifi oraz płatny catering.
Leo Ekspress a.s. to czeski prywatny przewoźnik kolejowy i autobusowy. Firma została założona w 2010 r. i weszła na czeski rynek w listopadzie 2012 roku, rozpoczynając jazdy na 364-kilometrowej trasie Praga - Bogumin. Obecnie pociągi przewoźnika jeżdżą też po Słowacji oraz - dzięki przejęciu niemieckiej firmy Locomore - także po tamtejszych torach.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.