REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
1 września 2018 09:30 Polska Agencja Prasowa 1.3 tys. odsłon

Tramwaje Śląskie: modernizacja kluczowych linii w Zagłębiu

Przetargi na remont linii w Będzinie i Dąbrowie Górniczej ogłosiła spółka Tramwaje Śląskie
fot: UM Katowice

Modernizację ponad 4 km głównej linii tramwajowej łączącej Sosnowiec z Będzinem, Czeladzią oraz Dąbrową Górniczą zamawia samorządowa spółka Tramwaje Śląskie. W innym przetargu zamówiono też prace na blisko 3 km linii w Dąbrowie Górniczej prowadzącej do Huty Katowice.

To jedne z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.

Niskopodłogowce na najważniejszej linii Zagłębia
Chodzi m.in. o modernizację jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego. W przyszłości, dzięki m.in. tym pracom, będą mogły do nich dotrzeć nowoczesne tramwaje niskopodłogowe.

Jak wynika z ogłoszenia przetargowego Tramwajów Śląskich, przetarg podzielono na dwie części (zadania). Jedno to przebudowa wydzielonego torowiska w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od Ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łączna długość torów przewidzianych tam do przebudowy to ok. 6 km toru pojedynczego.

Druga część przetargu ma wyłonić wykonawcę modernizacji torowisk w Sosnowcu - od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, samej pętli, oraz w ciągu ul. Będzińskiej w kierunku centrum - do ul. Staropogońskiej (dalszy odcinek jest modernizowany obecnie). Do przebudowy zaplanowano tam niespełna 2,8 km toru pojedynczego.

Gruntowna modernizacja toru w Dąbrowie Górniczej
W drugim ogłoszonym teraz przetargu Tramwaje poszukują wykonawcy remontu wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To większa część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, nieobjęta trwającymi pracami projektowymi miasta - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.

Kryteriami oceny ofert w obu postępowaniach będą: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac przewidziano 18 miesięcy - od podpisania umowy. Oferty w obu przetargach mają zostać otwarte 9 października tego roku.

Projekt na 100 km torowisk i 45 nowych składów
Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.

Składające się z trzech etapów przedsięwzięcie TŚ szacowane jest na ok. 885 mln zł kosztów kwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnego dofinansowania).

W pierwszym etapie projektu ujęto dwa zadania związane z budową nowych linii (ul. Grundmanna w Katowicach i przedłużenie linii na Zagórzu w Sosnowcu), a także 24 zadania związane z modernizacją istniejącej infrastruktury, zakupy nowych tramwajów oraz trzech pojazdów specjalistycznych (pogotowia sieciowe i torowe).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • FKTEY
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ministerstwa, prezesi i związkowcy będą rozmawiać o kopalni
4 lutego 2025
11.8 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]