Ofertę firmy Polaqua za 596,5 mln zł brutto uznała za najkorzystniejszą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w przetargu na budowę ostatniego odcinka autostrady A1 w woj. śląskim - między Częstochową, a granicą woj. śląskiego z woj. łódzkim.
Chodzi o jedną z części brakującego dotąd fragmentu autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. Oddziały GDKKiA w Katowicach oraz Łodzi ogłosiły przetargi na budowę brakujących odcinków 30 czerwca ub.r., a oferty otworzyły 18 grudnia ub.r.
Jedyny odcinek, którego budowę będzie koordynował katowicki oddział GDDKiA, to tzw. odcinek E o długości 16,9 km. Wiedzie on od granicy woj. śląskiego do węzła Częstochowa Północ (w dokumentacji przetargowej węzeł ten nosi dawną nazwę Rząsawa; bez tego powstającego już węzła). Obecnie w woj. śląskim powstają odcinki F, G, H oraz I - od Częstochowy do Pyrzowic.
W przetargu na odcinek E, prowadzonym przez katowicki oddział Dyrekcji, spłynęły trzy oferty. Przedsiębiorstwo Intercor z Zawiercia wyceniło swoją na 485,8 mln zł brutto, spółka Polaqua z Piaseczna na 596,5 mln zł brutto, a konsorcjum spółek Strabag Infrastruktura Południe i Budimex - na 614,4 mln zł brutto. Przed otwarciem ofert GDDKiA podała, że zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia 843,6 mln zł brutto.
W środę GDDKiA podała m.in., że wybrany wykonawca, spółka Polaqua, zaoferował wykonanie zadania za kwotę brutto: 596,5 mln zł, w czasie 35 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy. W tym czasie będzie musiał również uzyskać pozwolenie na użytkowanie. Zamówienie realizowane będzie w formule "projektuj i buduj".
Dyrekcja zaznaczyła, że po upływie terminu do wniesienia odwołania, a przed zawarciem umowy, przekaże dokumentację z przetargu do Urzędu Zamówień Publicznych, który przeprowadzi tzw. kontrolę uprzednią. W razie jej pozytywnego wyniku, możliwe będzie podpisanie umowy.
Jeden podzielony na części przetarg na pozostałe odcinki autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa prowadzi łódzki oddział GDDKiA. Odcinki te noszą oznaczenia: A, B, C, D.
Odcinek A obejmuje 15,8 km trasy od węzła Tuszyn (bez węzła) do węzła Piotrków Trybunalski Południe (w dokumentacji przetargowej węzeł ten nosi dawną nazwę: Bełchatów; z węzłem). Odcinki B to 24,21 km autostrady od węzła Piotrków Południe do węzła Kamieńsk (z węzłem), odcinek C liczy 16,52 km od węzła Kamieńsk do węzła Radomsko (z węzłem), odcinek D obejmuje 7,02 km A1 od węzła Radomsko do granicy z woj. śląskim.
Na budowę tych czterech odcinków w przetargu łódzkim siedmiu oferentów złożyło 13 ofert. Większość oferentów złożyła odrębne oferty na poszczególne odcinki, jeden z nich - jedną ofertę na wszystkie. Dotąd łódzki oddział GDDKiA nie poinformował o wyborze najkorzystniejszych ofert.
Zamawiający w obu przetargach wymagają, aby prace projektowe i roboty - wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie - zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy (dla odcinka E oferenci zaproponowali 35 miesięcy). Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca); wlicza się je do czasu objętego projektowaniem.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.