Ponad 826 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych odwiedziło w 2017 r. Katowice. To rekord w historii miasta i wynik o ponad 8 proc. lepszy niż przed rokiem. Miasto ogłosiło właśnie raport „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 roku".
Przedstawiciele miasta podkreślają, że w Katowicach pojawili się nowi inwestorzy z różnych sektorów gospodarki, w tym także na rynku hotelarskim oraz zwiększyła się liczba odwiedzających miasto uczestników spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. Jako jeden z głównych czynników sukcesu wskazują oddanie do użytku w 2015 r. Międzynarodowego Centrum Kongresowego (MCK), który ze Spodkiem tworzy największą przestrzeń konferencyjna w Polsce.
pojawili się nowi inwestorzy z różnych sektorów gospodarki, w tym także na rynku hotelarskim, zwiększyła się liczba odwiedzających miasto uczestników spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. .
- Ponad 826 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2017 r. Kolejny rok z rzędu jest rekordowy! Do Katowic w zeszłym roku przyjechało o 64 tys. więcej osób więcej niż w 2016 r. Oznacza to 8 proc. wzrost. To pokazuje, że sprawdza się nasza konsekwentnie realizowana strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. W grudniu tego roku oczy całego świata będą zwrócone na Katowice – bo to właśnie nasze miasto będzie gospodarzem Szczytu Klimatycznego COP 24, na który przybędzie do Katowic blisko 40 tys. decydentów z całego świata. Z kolei w przyszłym roku będziemy gościć Światową Konferencję Antydopingowa – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
– Za każdym razem podkreślamy, że tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta i naszych mieszkańców. Rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze, czy lokalni sklepikarze. Przeciętnie uczestnik konferencji korzystający z noclegu „zostawia" w Katowicach blisko 628 zł, a nie korzystający 141 zł. Co ważne, wiele osób, które przyjeżdżają do Katowic w celach biznesowych – chętnie tu wraca, by np. z całą rodziną iść na koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w jednej z najlepszych sal koncertowych świata czy też wybrać się na jeden z katowickich festiwali muzycznych znanych w całej Europie. To doskonała promocja Katowic – dodaje prezydent Krupa.
Spośród 6 334 spotkania biznesowych, jedna czwarta z nich trwała dwa dni lub dłużej. Wydatki uczestników wydarzeń konferencyjnych poniesione przez nich w Katowicach wyniosły ponad 140 mln zł. W świetle badań uczestników spotkań konferencyjnych - Katowice są miastem, które spełnia wymagania delegatów w zakresie wydarzeń biznesowych. Wraz z rozwojem popytu na spotkania rozwija się także baza noclegowa w mieście, pojawiają się nowi inwestorzy, a realizowane inwestycje infrastrukturalne poprawiają, i tak już dobrze ocenianą, dostępność komunikacyjną Katowic. – Rozwojowi różnych sektorów gospodarki w Katowicach, rosnącej liczbie inwestorów, sprzyja także rozwój hotelowej bazy noclegowej, a także rozbudowy jak i modernizacji zaplecza konferencyjnego dla spotkań grupowych – czytamy w raporcie Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 roku autorstwa dr Krzysztofa Cieślikowskiego. W Katowicach znajdują się 22 hotele, w których może pomieścić się blisko 4,5 tys. gości, a dzięki doskonałej komunikacji, goście wydarzeń w stolicy metropolii bez problemu mogą korzystać także z bazy sąsiednich miast.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.