Samorząd Rudy Śląskiej pozyskał 4,3 mln zł dofinansowania z UE na rozwój e-usług z zakresu geodezji i kartografii. Dzięki temu sprawy związane z udostępnieniem kopii map czy wypisami z ewidencji gruntów i budynków będzie można załatwić bez wychodzenia z domu.
- Wszystko odbywać się będzie przez internet: złożenie wniosku, wykonanie przelewu i odbiór potrzebnego dokumentu lub mapy - zapowiedziała prezydent miasta Grażyna Dziedzic.
Ruda Śląska ma to zadanie zrealizować do 2020 r. Dofinansowanie przyznano, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, na wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych. Cała inwestycja kosztować ma ponad 5,1 mln zł, z czego unijna dotacja to ponad 4,3 mln zł.
- Rozwijanie e-administracji to jedno z zadań, które chcemy realizować w naszym mieście w ramach smart city. Sprawne i szybkie załatwianie spraw urzędowych to bowiem jeden z wyznaczników przyjaznego i inteligentnego miasta - podkreślił wiceprezydent Michał Pierończyk.
Jak zaznaczają lokalne władze, właśnie wygoda i oszczędność czasu będą najważniejszymi korzyściami dla klientów systemu, który zamierza wdrożyć miasto.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.