PARTNERZY:
PATRONATY:

REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
21 października 2017 16:33 Portal gospodarka i ludzie 1,638 odsłon

Transport: Polskie Linie Kolejowe inwestują w poprawę dostępu do portów

- PKP Polskie Linie Kolejowe zakładają znaczącą poprawę dla przewozów towarowych. To m.in. dobre połączenie do bałtyckich portów i sprawne wyjazdy ze Śląska - ocenia prezes PLK Ireneusz Merchel
fot: plk-sa.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają do końca 2020 r. zrealizować tzw. program portowy, obejmujący porty morskie w Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu; będzie też zmodernizowana trasa Bydgoszcz - Trójmiasto. Wartość inwestycji to ok. 4 mld zł - poinformowała spółka.

Poprawa dostępu do portów morskich to cel PKP PLK. Dzięki inwestycjom zwiększy się przepustowość linii, skróci się czas przewozu ładunków i zwiększy się konkurencyjności przewozów towarowych.

PLK podpisały już umowy z wykonawcami projektów obejmujących poprawę dostępu kolejowego do portów w Gdańsku i Gdyni. Zakończenie tych prac zaplanowano na pierwszą połowę 2018 roku. Na lata 2020 - 2022 zaplanowano realizację prac na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto. PLK podpisały umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej dla odcinków: Kościerzyna - Gdynia, Somonino-Kartuzy i Glincz-Kartuzy. Następnie będzie realizowana inwestycja o wartości blisko 900 mln zł do 2022 roku.

Jak wyjaśniają PLK, inwestycje wokół portów w Gdyni i Gdańsku oraz prace na trasie Bydgoszcz - Trójmiasto przyczynią się do poprawy warunków obsługi towarowych przewozów intermodalnych. Zwiększy to sprawność i bezpieczeństwo ruchu na liniach tworzących korytarz Morze Bałtyckie - Morze Adriatyckie. Poprawa połączenia Trójmiasto - Bydgoszcz będzie również korzystne dla pasażerów. Skróci się czas podróży, poprawi się punktualności pociągów i płynność prowadzenia ruchu.

- PKP Polskie Linie Kolejowe w obecnej perspektywie zakładają znaczącą poprawę dla przewozów towarowych. To m.in. dobre połączenie do bałtyckich portów i sprawne wyjazdy ze Śląska. Poprawa trasy Trójmiasto - Bydgoszcz zapewni zarówno sprawniejszy przewóz towarów jak i lepsze połączenia aglomeracyjne - powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Dzięki dobudowie dodatkowych torów oraz elektryfikacji odcinka Maksymilianowo - Gdynia Główna, na linii łączącej Bydgoszcz z Trójmiastem powstanie nowa możliwość - alternatywny korytarz dla transportu towarowego, obsługującego port morski w Gdyni. Takie rozwiązanie uwolni linię średnicową Gdynia - Gdańsk od ruchu towarowego i usprawni kolejową komunikację.

Jak zapewniają PLK, efekty planowanych prac to wygodniejsza i szybsza podróż. Pociągi w relacji Kościerzyna - Gdynia Główna pojadą o ok. 16 minut krócej niż obecnie (czas skróci się z 1 godz. 16 min do ok. 1 godz.). Podobnie, dzięki dobudowie dodatkowych torów na najbardziej obciążonych odcinkach oraz podniesieniu prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/godz., o 15 minut skróci się czas dojazdu na trasie Gdynia Główna - Słupsk. O ok. 13 min skróci się czas podróży na trasie Szczecinek - Słupsk (z 1 godz. 49 min do ok. 1 godz. 36 min). Krócej o ok. 20 minut pojadą pociągi na trasie Grudziądz - Malbork (z 1 godz. 30 min do ok. 1 godz. 10 min). Szybciej o 10 minut pojadą pociągi w relacji Lębork - Łeba (z 42 min, do ok. 32 min).

PLK informują, że same tylko projekty za blisko 1,5 mld zł, których realizację przewidziano do 2020 roku, obejmują modernizację, budowę i rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz inwestycje umożliwiające obsługę rosnącego transportu morskiego z wykorzystaniem transportu kolejowego. Projekty portowe obejmujące prace na liniach kolejowych w Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie zostały złożone w drugim naborze CEF (instrument "Łącząc Europę").

Efektem prac za 850 mln zł na stacji kolejowej Gdynia Port będzie dostosowanie parametrów infrastruktury do standardów sieci bazowej TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa) dla ruchu towarowego poprzez kompleksową przebudowę torów (z możliwością wjazdu cięższych pociągów), możliwością obsługi pociągów o długości 740 m.

Podobne efekty zakłada kompleksowa modernizacja portów w Szczecinie i Świnoujściu. Planowane roboty budowlane obejmują swoim zakresem zarówno stację Szczecin Port Centralny jak i odcinki linii kolejowych bezpośrednio powiązane ze stacją, a także grupy terminala kontenerowego Ostrów Grabowski i stację Świnoujście wraz z powiązaną infrastrukturą.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • OILRC
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górnicy niezadowoleni z wynagrodzeń. Związkowcy chcą pilnych rozmów
10 kwietnia 2024
37,062 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]