1,65 mln pasażerów obsłużył we wrześniu największy port pasażerski w Polsce, warszawskie Lotnisko Chopina - poinformowano w piątek (6 października). To o 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
"W ciągu trzech kwartałów 2017 r. na lotnisku odprawiono 12,05 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 24,5 proc." - czytamy w piątkowym komunikacie. "W okresie od stycznia do września 2017 w ruchu międzynarodowym podróżowało 10,42 mln pasażerów (wzrost o ok. 20 proc.), a w ruchu krajowym 1,62 mln (wzrost o 68 proc.). Obecnie co czwarty pasażer korzysta z Lotniska Chopina, jako portu tranzytowego" - poinformowały służby prasowe lotniska.
"Obserwowany wzrost wynika w głównej mierze z większej liczby i częstotliwości połączeń, większych maszyn wykonujących loty oraz lepszego wypełnienia samolotów. To również efekt dużego zainteresowania Polaków spędzeniem urlopu za granicami kraju" - powiedział, cytowany w komunikacie, dyrektor biura marketingu i PR Lotniska Chopina Hubert Wojciechowski.
"Bardzo cieszy nas fakt, że tak duża liczba pasażerów traktuje nasze lotnisko, jako hub, punkt przesiadkowy" - dodał.
We wrześniu warszawski port wprowadził praktyczne udogodnienia dla pasażerów - źródełka z darmową wodą pitną oraz telefony, z których można wykonywać bezpłatne połączenia na krajowe numery stacjonarne i komórkowe.
Lotnisko Chopina obsługuje blisko 38 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów - o 14,4 proc. więcej niż w 2015 r. W tym roku szacuje, że będzie to ponad 14 mln podróżnych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", które zatrudnia ponad 1,5 tys. osób.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.